Zamknij

Budowa wiaduktu na Wilkowickiej może potrwać nawet do... (zdjęcia)

12:29, 10.07.2019 | J.W., fot. J. Kuik
REKLAMA
Skomentuj

Kolejową inwestycję skomplikowały podziemne kolizje z ciepłociągiem i gazociągiem. W związku z tym termin zakończenia prac może się wydłużyć nawet do końca roku 2020. Na zdjęciach pokazujemy, że wiadukt jest daleko w tyle. 

Wykonawca prac (firma Torpol) i inwestor (PKP PLK SA) twierdzą, że kolizji z podziemną infrastrukturą nie można było przewidzieć. Przy wykonywaniu podziemnych prac korzysta się jednak z mapek, na których jest naniesiony przebieg podziemnej infrastruktury. Zdarza się jednak, że dane są niedokładne albo... w ogóle ich nie ma. I nie chodzi o infrastrukturę sprzed kilkudziesięciu lat, lecz młodszą. Ciekawe, kto i jak opracowuje te mapki?

- Konieczne było usunięcie kolizji z gazociągiem i ciepłociągiem, co wymagało wykonania dodatkowych, nieplanowanych prac - mówi Radosław Śledziński, rzecznik PKP PLK. - Zakończyło się już przyłączanie obejścia ciepłociągu, natomiast w drugiej połowie lipca Torpol planuje skończyć usuwanie kolizji z infrastrukturą gazowniczą. Po wykonaniu tych prac możliwe będzie przystąpienie do budowy kolejnych podpór nowego wiaduktu. Jedna z czterech podpór jest już gotowa. Równocześnie postępuje budowa nasypu obiektu.  W związku z nieprzewidzianą koniecznością usunięcia kolizji rozważamy zmianę fazowania prac. Chcemy przeprowadzić je sprawnie, aby jak najszybciej ułatwić komunikację w mieście.

Budowa wiaduktu przy ul. Wilkowickiej i przebudowa układów torowych jest kolejnym elementem modernizacji magistrali kolejowej E59 Wrocław-Poznań na odcinku od Leszna do Czempinia.  Wiadukt łącznie z nasypami będzie miał długość około 80 metrów (sam obiekt 49 metrów), szerokość 14 metrów i wysokość około 7,5 metra.  Oprócz dwóch pasów jezdni o łącznej szerokości 8 metrów będzie - od strony południowej - ścieżka pieszo-rowerowa o szerokości 3 metrów.

Budowa wiaduktu ma kosztować około 6 milionów złotych. Zaczęła się na początku tego roku. Miała potrwać 15 miesięcy, a więc według tego terminu do połowy przyszłego roku. Jednak na poniedziałkowym spotkaniu w Urzędzie Miasta padła data zakończenia inwestycji - koniec roku 2020. Wtedy też ma się zakończyć modernizacja całej magistrali E59 pomiędzy Rawiczem i Czempiniem.

 

 

(J.W., fot. J. Kuik)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze (6)

europeurop

2 4

ten wiadukt nie będzie skończony do 2020 ani 2025 bo tak się pracuje w pisolandii czyli dobra ściema to połowa sukcesu mam nadzieję że firma która posjęła się tej realizacji poniesie konsekwencje finansowe za nie terminowe zakończenie prac 20:58, 10.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

obserwatorobserwator

2 1

Tam nikt nie pracuje. To gra na zwłokę. Inne prace robią -te rozpoczęte. Mapki i inne pozwolenia załatwiali wcześniej i co z tego wyszło???? 10:33, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OglądaczOglądacz

0 2

Pa prezes firmy torpol wypowiedzial sie ze cala linia kolejowa poznan wrocla ma byc gotowa w roku 2020 no chyna ze pracownicy beda pracowac z prędkoscia światła to w tedy w tym roku 2020 skoncza bo z tego co widzialem wczoraj jadac z leszna do poznania pociągiem to w koscianie z robotami daleko.za murzynami no ale jak ciemny lud pisolandu wierzy w bajki o tresci ze prace na lini poznan wroclaw beda skonczone w roku 2020 to sie przelocza bo nie sa wstanie skonczyc jak firma torpo nie posprzatala jeszcze balaganu po poprzedniej firmie na odcinku leszno wroclaw 10:55, 11.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TarasTaras

0 0

No tak... Bo nie można zrobić przekopów kontrolnych i sknowania terenu na etapie przygotowania inwestycji. Poza tym jak wszyscy wiemy bypass ciepłociągu to jak wysłać człowieka na Marsa i

-wymaga wieloletnich przygotowań.. Przyczółki nie gotowe, szalowania ustroju nośnego nawet jeszcze nie zaczęto. Ściema pierwszej wody i nieudolny nadzór inwestorski. Gdyby chodziło o powierzchnie handlowe to już dziś robilbym zakupy w nowej galerii... Ale to przecież tylko infrastruktura która nie ma nic wspólnego ze wzrostem gospodarczym i rozwojem regionu....
13:31, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

europeurop

0 1

często jeżdżę do Poznania i Wrocławia samochodem i na przejeździe kolejowym w pobliżu Lipna też pracuje polska firma kolejowa od 2016 buduje wiadukt nad torami i w porównaniu z firmami takimi jak Mota czy Budimex to są cieniasy ponad dwa lata budują jeden wiadukt i końca nie widać a w budownictwie jak się buduje wolno to na pewno drożejpoddaje to pod rozwagę tym którzy głoszą że polskie firmy by lepiej i taniej budowały drogi od firm zachodnich 18:40, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

asas

1 0

I dlaczego mnie to nie dziwi? :) :) :) 20:52, 13.07.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
© leszno24.pl | Prawa zastrzeżone