- To, że w Lesznie jest teraz tyle objazdów i są utrudnienia w ruchu, to nie wynika ze złego planowania inwestycji. To jest czas, gdy pozyskaliśmy duże pieniądze z Unii Europejskiej i budżetu państwa i chcemy je wykorzystać. Nie wiemy, co będzie w nowej perspektywie unijnej, ale wszystko wskazuje na to, że funduszy będzie mniej - tłumaczy prezydent Leszna Łukasz Borowiak.
W czwartek, na specjalnie zwołanej konferencji prasowej, prezydent przedstawił raport z przebiegu miejskich inwestycji, głównie drogowych. Na spotkaniu z dziennikarzami obecne były także urzędniczki z Wydziału Inwestycji - naczelnik Agata Pawlikowska i jej zastępczyni Bernadeta Szablewska.
[WIDEO]196[/WIDEO]
W sumie w Lesznie prowadzone są obecnie aż 83 inwestycje za kwotę 108,5 mln zł. Łukasz Borowiak skupił się przede wszystkim na drogach, bo ich przebudowy są najbardziej uciążliwe dla mieszkańców. Trzy największe drogowe zadania realizowane teraz to: przebudowa drogi krajowej nr 12, ulicy Lipowej i Osieckiej. Co się na nich dzieje?
Droga krajowa nr 12
Zakończyła się przebudowa ulicy Kąkolewskiej, malowane jest oznakowanie poziomie na jezdni. Brakuje tylko chodnika po stronie południowej. Chodnik będzie zbudowany, ale tylko do zatoki autobusowej. Zrezygnowano z szerokiej ścieżki pieszo-rowerowej, bo pod jej budowę trzeba byłoby wyciąć kilkadziesiąt drzew.
Prace na Alejach Jana Pawła II są mocno zaawansowane. Teraz główny front robót to przejście podziemne przy SP 7 oraz skrzyżowanie z ulicami Korcza/ Dąbrowskiego i odcinek od tego skrzyżowania do Chrobrego. Roboty na tym fragmencie powinny się zakończyć do końca września. Z kolei od początku października przeniosą się na odcinek od Chrobrego do wiaduktu - najpierw nieczynna będzie nitka północna. I nie będzie wyjazdu na Aleje Jana Pawła II z Alei Krasińskiego!
Remont wiaduktu planowany jest na lipiec-sierpień 2020, na końcu przebudowywana będzie ulica Szybowników.
Przebudowa całej drogi krajowej nr 12 miała się zakończyć do końca roku 2020, ale najpewniej potrwa rok dłużej.
Ulica Lipowa
Na początku października otwarte zostanie nowe rondo na skrzyżowaniu z Racławicką, ale zaraz potem zamknięte zostanie skrzyżowanie Lipowa, Starozamkowa, Obrońców Lwowa, gdzie też powstanie rondo. To będzie trudny odcinek, wymagający mnóstwo cierpliwości od mieszkańców.
Cała Lipowa ma być gotowa do końca października 2019.
Ulica Osiecka
Od poniedziałku zmieni się organizacja ruchu, bo otwarty zostanie odcinek Osieckiej od Ronda Grzybowo do ulicy Popiełuszki z dojazdem do stacji paliw i motelu. Nie będzie przejazdu przez przejazd kolejowy. Dojazd do Osiecznej będzie możliwy przez Gronowo i ulicę Sadową albo przez Lipno. Roboty będą prowadzone od stacji paliw do przejazdu kolejowego i tak będzie do połowy października. Potem przeniosą się na część ulicy od strony Osiecznej, tak aby na okolice Wszystkich Świętych był możliwy dojazd do cmentarza.
Roboty na Osieckiej potrwają do marca 2020.
Prezydent poinformował też, że z powodu obecnych remontów przełożył na rok 2020 przebudowę Fabrycznej. Budowana będzie Usługowa, ale to ulica w strefie przemysłowej I.D.E.A. i nie ma wpływu na komunikację w mieście. Samorząd będzie się starał o fundusze na przebudowę kolejnych dróg. Wnioski już zostały złożone - na drugi etap Fabrycznej, utwardzenie Kustronia (przy hali Ćwicznia Miejska) i przebudowę ul. Wilkowickiej od nowego ronda do Granicznej, czyli do granicy z gminą Lipno.
- To, co jesteśmy w stanie zrobić, aby usprawnić komunikację w Lesznie, to robimy. Nie na wszystko możemy się zgodzić z powodów bezpieczeństwa - dodawała Agata Pawlikowska. Dziękowała wykonawcom wszystkich inwestycji, nie tylko drogowych, za zaangażowanie i bieżące rozwiązywanie problemów.
LeN14:28, 12.09.2019
Co z rozgrzebanym przejściem podziemnym na Zaborowo na przedłużeniu Okrężnej? Wiem, że to nie Miasto jest inwestorem, ale temat ucichł chyba ostatnio 14:28, 12.09.2019
raport niemocy20:33, 12.09.2019
Mieszkańców bardziej interesowałby raport ile dni trwaly prace a ile nic nie robiono na poszczególnych ulicach! Miasto zdjęciami udokumentowało NiC NIE ROBIENIE WYKONAWCÓW, prace trwają na zdjęciach 40-43, chociaż w Wólce Malej modernizujac drogę gruntową mają więcej sprzętu i robotników. Reszta zdjęć jest bez znaczenia ponieważ ten niedokończony stan widzimy codziennie od tygodni. Poniesione koszty na drona do zdjęć należało wydać na Straż Miejską żeby dopilnowała wyzamiatanie ulic z kamyszków przed warunkowym dopuszczeniem do ruchu. Urzędnicy miejscy powinni wreszcie zrozumieć, że zamiatarki i miotły powinny pracować non stop podczas prac modernizacyjnych. Brać przykład z innych miast! Ktoś widział zamiatarki na ulicach w Lesznie podczas prowadzenia prac? Bardzo dobrze widać na jezdni brak zamiatania gdzie leży mnóstwo kamyszków. Prostej rzeczy nie potrafią wyegzekwować!
20:33, 12.09.2019
Abcd22:20, 12.09.2019
A Panie prezydencie..a nie lepiej najpierw.robic Szybownikow i czekac az zrobia przejazd wiadukt zatorze-gronowo i wtedy zaczac wiadukt remontowac... 22:20, 12.09.2019
Wł-ce07:56, 13.09.2019
Pani Redaktor - Bernadeta Szalewska - Konieczna. Nie Szablewska 07:56, 13.09.2019
kris08:02, 13.09.2019
0 0
Nie, nie, tu nie trzeba dawać na promocję przez sport jak przy Święciechowskiej, tu nie ma problemu 08:02, 13.09.2019