Zamknij

Dlaczego warto mieć unikalne treści na stronie?

10:01, 13.12.2019 Tekst sponsorowany Aktualizacja: 09:23, 14.12.2019
Skomentuj

Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce internetowej to być albo nie być dla wielu sklepów, usługodawców, a nawet blogerów. Pozycjonowanie jest niezbędne, gdy zależy nam na tym, by ktoś w ogóle trafił na naszą stronę internetową. Wiele mówi się o potrzebie stosowania odpowiednich słów kluczowych i linkowaniu, a tymczasem jedną z głównych ról, jeśli nie najważniejszą, grają niesplagiatowane treści. 

- Mówi się, że unikalne treści to najlepszy sposób na zwiększenie popularności naszej strony internetowej. Co najciekawsze nie chodzi tu nawet o jej odbiór przez innych użytkowników, ale też o to, w jaki sposób widzą ją wyszukiwarki. Na temat wpływu unikalności artykułów na pozycjonowanie stron internetowych wypowie się - Marek Masalski, specjalista ds. marketingu internetowego. 

- Dzień dobry. jestem gotów na pytania.

- Krótka piłka - o co chodzi z tymi unikalnymi treściami. Rozumiem, że trzeba opisywać historie i przedmioty za pomocą swoich słów, ale jak to ma się np. przy lekach. Tam nie ma raczej miejsca na żonglerkę słowną, gdyż wystarczy jeden wyraz o innym znaczeniu i może się to skończyć katastrofą. Czy w takim wypadku apteki są na straconej pozycji?

- W żadnym wypadku. Co prawda unikalne treści są pożądane zarówno przez użytkowników, jak i wyszukiwarki internetowe, ale też nie wolno popadać w paranoję i zmieniać całkowicie wszystkie opisy. Unikalna treść ma to do siebie, że nie pojawia się nigdzie indziej. Teoretycznie chodzić może nawet o parę występujących po sobie słów, więc w opisanej sytuacji apteki rzeczywiście mogłyby mieć problem z pozycjonowaniem. Wyszukiwarki nie patrzą jednak na to aż tak rygorystycznie. Co prawda skopiowanie całego opisu jest błędem i w ten sposób możemy narobić sobie kłopotów, ale już zwykłe podmienienie kolejności niektórych zdań, czy też zsynonimizowanie mało istotnych fragmentów może zdziałać cuda. Pamiętajmy jednak, że najważniejsze powinno być to, żeby opis w dalszym ciągu przedstawiał te same informacje co w oryginale.

- Przeglądając Internet, widzę mnóstwo sklepów, w których opisy danego produktu są dokładnie takie same. Jak rozumiem, jest to błąd?

- Jak najbardziej. Niestety, ale bardzo często właściciele sklepów uważają, że skopiowanie gotowego, napisanego przez kogoś opisu rozwiążę wszystkie problemy. Jest jednak zupełnie inaczej. Nie dość, że takie kopiowanie to złamanie prawa autorskiego, to w dodatku wyszukiwarki bardzo negatywnie oceniają tego typu witrynę. Nie tak dawno temu spotkałem się z przypadkiem, gdzie Google przestało indeksować kilka tysięcy podstron jednego ze sklepów, tylko dlatego, że większość opisów produktów pojawiała się wcześniej na innych witrynach. Problem udało się rozwiązać, usuwając je wszystkie i pisząc teksty na nowo. Jeśli nie mamy czasu, by opisywać nasze towary, warto zastanowić się nad zatrudnieniem copywritera, który za parę złotych przygotuje nam w pełni profesjonalny i unikalny opis. 

- A więc tak to wygląda. No dobrze, dlaczego wyszukiwarki aż tak na to patrzą? Czy to ma sens?

- Jak najbardziej. Wszystko zaczęło się kilkanaście lat temu, gdy ludzie wywęszyli, że Internet pozwala w bardzo prosty sposób zarobić pieniądze. Wystarczyło tylko tworzyć proste strony, kopiować na nie treści z innych witryn i zbierać profity. W pewnym momencie sieć stała się tak wielkim śmietnikiem, że znalezienie czegoś istotnego graniczyło z cudem. W pewnym momencie właściciele wyszukiwarek podjęli decyzję, że trzeba coś z tym w końcu zrobić. Wtedy tez całkowicie zmieniono zasady oceniania jakości stron internetowych przez roboty. Obecnie jest już trochę lepiej, ale nie da się ukryć, że w dalszym ciągu wiele witryn nieoferujących sobą nic ciekawego okupuje pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania. Nawiązując jeszcze do unikalnych treści, warto nadmienić, że są one także doceniane przez użytkowników, przez co chcą oni wracać na naszą witrynę.

- Jak sprawdzić, czy tworzony przez nas tekst nie jest plagiatem?

- Wbrew pozorom nie jest to takie łatwe. Jednym ze sposobów jest wklejenie części naszego artykułu w pole wyszukiwania. Jeśli dany tekst pojawi się na innych stronach, będziemy wiedzieli, że nie powinniśmy z niego korzystać, gdyż ryzykujemy, że nasza witryna nie zostanie dobrze zindeksowana. Pamiętajmy także, że dany artykuł nie powinien pojawiać się na naszej stronie kilkukrotnie. To także źle wpływa na pozycjonowanie.

- Dowiedzieliśmy się, że unikalne treści są niezwykle istotne nie tylko z punktu widzenia użytkowników, ale też i wyszukiwarek. Pamiętajmy więc, że nie należy kopiować cudzych artykułów, gdyż przyniesie nam to tylko kłopoty.

 

(Tekst sponsorowany)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%