Zamknij

Jak podnieść jakość Twojego wydarzenia online?

08:33, 25.05.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:00, 27.05.2022

Live streaming to doskonała forma prowadzenia różnego rodzaju wydarzeń online. Pozwala na nawiązanie wyjątkowego kontaktu z widzami, uzyskanie ich zaangażowania oraz zaufania. Zobaczmy, co można zrobić, aby organizowane wydarzenia online były na wysokim poziomie.

Wydarzenie online - co to jest?

Wydarzenie online to bardzo szerokie pojęcie, pod którym może kryć się wiele znaczeń. Przede wszystkim jest to każde wydarzenie, które jest organizowane i odbywa się online, za pomocą live streaming w sieci. Live streaming to strumieniowe przesyłanie multimediów (dźwięku, obrazu) jednocześnie nagrywanych i transmitowanych w czasie rzeczywistym przez sieć internetową. Live streaming w ostatnich czasach jest coraz popularniejszy i coraz częściej stosowany. Tego typu forma jest atrakcyjna dla odbiorców, dlatego wzbudza ich zainteresowanie i sprawia, że w danym wydarzeniu uczestniczy wielu użytkowników. Jak już zostało wspomniane, wydarzenia online tworzone poprzez live streaming mogą być różne i mieć odrębny charakter. Takim wydarzeniem może być bowiem zarówno kurs, branżowe seminarium czy szkolenie, jak i relacja z koncertu, Q&A ze sławną osobą. Live streaming używany jest także w pracy - np. podczas organizacji konferencji czy spotkań firmowych.

Podstawowe aspekty, o których należy pamiętać

O tym, że wszelkie organizowane wydarzenia online powinny mieć wysoką jakość nie trzeba długo nikogo przekonywać. Jak to zrobić? Warto trzymać się kilku żelaznych zasad oraz zastosować wskazówki i triki pozwalające wzbić się na wyższy poziom. Podczas pracy nad jakością wydarzeń online warto zacząć od sprawdzenia zupełnych podstaw, czyli m.in. platformy, na której ma miejsce live streaming. Wybierając odpowiednią platformę do wykorzystania podczas wydarzenia, należy sprawdzić zalety i wady każdej z nich. Dobrze na samym początku zadać sobie pytanie czego oczekuje się od platformy, np. jakie funkcje ma mieć i ilu uczestników może dołączyć do spotkania. Pozwoli to na uniknięcie sytuacji, w której ktoś będzie chciał wejść do wydarzenia a nie będzie mógł tego zrobić, ponieważ limit członków zostanie wyczerpany lub zaplanowane na wydarzenie online aktywności, np. ankiety nie będą mogły się odbyć, ponieważ dana platforma nie ma funkcji ich przeprowadzania. Po wybraniu platformy trzeba ją dokładnie przetestować, czyli wykonać próbne wydarzenie. Dzięki temu można odpowiednio dostroić sprzęty takie jak mikrofon czy kamera, a także ocenić i ewentualnie poprawić jakość dźwięku, obrazu, tła czy wszelkich innych aspektów, które są istotne w danym evencie.

Odpowiednia prezentacja kluczem do sukcesu

Nawet jeśli temat wydarzenia będzie niesamowicie ciekawy to cały event może zostać zepsuty przez nieodpowiednią prezentację. Przede wszystkim, aby podnieść jakość wydarzenia online należy znaleźć odpowiednią formę wydarzenia. Musi ona jak najlepiej pasować do tematyki i grupy odbiorców. Popularne formy to m.in. wydarzenie z jednym prezenterem, wydarzenie z kilkoma prezenterami, Q&A z widzami czy zaproszenie gościa na event i przeprowadzanie z nim wywiadu. Niezależnie od formy wydarzenia online, trzeba wcześniej przygotować jego scenariusz. Nie chodzi o to, żeby zaplanować każde wypowiedziane przez siebie zdanie co do słowa, ale o to, żeby mieć plan i schemat prowadzenia eventu. Pozwoli to zrealizowanie wszystkich założeń i elementów eventu oraz na jego płynne prowadzenie. Niezwykle ważne jest również to, w jaki sposób mówi i zachowuje się prezenter transmisji. Nie wszyscy są urodzonymi oratorami, ale pewne rzeczy można poprawić i wypracować poprzez odpowiednie przygotowania i ćwiczenia. Naturalny sposób bycia i wypowiadania się stwarza obraz profesjonalisty i wzbudza zaufanie.

Dodatkowe aktywności zwiększą zaangażowanie

Aby wydarzenie online było ciekawsze i bardziej angażowało widzów warto pozwolić im uczestniczyć w evencie w sposób aktywny. Można to zrobić np. poprzez udostępnianie im czatu, ankiet czy możliwość zadawania pytań. Warto rozmawiać z widzami i dać im poczucie, że nie są tylko obserwatorami, ale i współtworzą daną transmisję.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%