Zamknij

Inwestycja w pracownika: czy warto postawić na kursy językowe?

14:47, 20.07.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:48, 20.07.2020

Przyjmuje się, że współczesny rynek pracy jest rynkiem pracownika. Coraz częściej to pracodawcy muszą zabiegać o zainteresowanie specjalistów. Sprawia to, że przedsiębiorstwa prześcigają się w pomysłach na dodatkowe pakiety i benefity pracownicze. Jednym z nich są szkolenia językowe dla firm. Jakie korzyści przynoszą one pracodawcy, pracownikowi i samemu miejscu pracy? Sprawdź, czy warto zainwestować w kursy językowe dla firm.

Benefity: czym zachęcić pracownika?

Stopa bezrobocia jest obecnie stosunkowo niska. W praktyce oznacza to, że to osoby poszukujące pracy mogą przebierać w ofertach i podążać za tymi, którzy oferują najwięcej. Czasy, w których pracownik mógł liczyć tylko i wyłącznie na stałą pensję już dawno odeszły do lamusa. Powszechnym stało się proponowanie pakietów sportowych, prywatnej opieki medycznej, zniżek na atrakcje kulturalne czy chociażby szkoleń językowych.

Firma, która inwestuje w pracownika jest lepiej postrzegana na rynku pracy i może cieszyć się większym zainteresowaniem specjalistów. O ile karnety na siłownię czy zniżki do kina przynoszą zadowolenie głównie pracownikowi, to inwestycja w naukę języków obcych gwarantuje obopólną korzyść. Rozwój dotychczasowych kompetencji i podnoszenie kwalifikacji sprawiają, że firma zyskuje ambitnego i wszechstronnego pracownika, który jest dodatkowo zadowolony ze swojego miejsca pracy, a więc odwdzięcza się jeszcze większym zaangażowaniem w wykonywane obowiązki.

Rynek pracy a szkolenia językowe

Oprócz ukierunkowania na pracownika, współczesny rynek pracy jest także zorientowany na działanie globalne. Firmy coraz śmielej wykraczają poza granice. Coraz częściej mają też zasięg międzynarodowy, podejmują współpracę z przedsiębiorstwami z innych państw. Otwiera to przed nimi szereg nowych możliwości. Aby jednak taka działalność była osiągalna, konieczne jest dysponowanie kadrą o wysoko rozwiniętych kompetencjach językowych. Na jaki język warto postawić?

Bez wątpienia międzynarodowym językiem biznesu jest język angielski. Dla dużych firm w takich miastach jak Warszawa, Wrocław czy Kraków, angielski jest jednym z podstawowych wymogów przy ubieganiu się o pracę. Trudno się temu dziwić, w końcu język ten jest trzecim najczęściej używanym na świecie. Jego znajomość ułatwia więc nawiązywanie kontaktu z inwestorami. Dobra znajomość angielskiego eliminuje też barierę językową, dodaje pewności siebie i zapewnia satysfakcję z własnych umiejętności.

W takiej rzeczywistości kursy językowe wydają się być najlepszą inwestycją w pracownika i samą firmę. Kluczowe jest tutaj jednak to, aby nauczany angielski miał charakter biznesowy, ukierunkowany na konkretne branże i jej potrzeby. Szkoły językowe takie, jak angloville.pl oferują specjalne kursy, dedykowane właśnie firmom. Nauka online w platformie językowej, zajęcia z native speakerami czy programy wyjazdowe skutecznie motywują pracowników i podnoszą ich kompetencje oraz zadowolenie.

Jakie korzyści przynoszą kursy językowe dla firm?

Można zaryzykować stwierdzenie, że szkolenia językowe to najbardziej opłacalna inwestycja w pracownika. Przynosi korzyści zatrudnionej osobie – zdobyte umiejętności zostają z nią już na zawsze, pracodawcy – zyskuje on kompetentnego pracownika – oraz samej firmie, która może otworzyć się na zagraniczne rynki. Jakie jeszcze korzyści przynoszą kursy językowe?

Firma, która wspiera rozwój pracownika, może liczyć na jego zadowolenie i lojalność. Praca takiej osoby staje się efektywniejsza, zyskuje ona możliwość uczestnictwa w ciekawszych, bo międzynarodowych projektach czy zagranicznych delegacjach. Jednocześnie wzmacniana jest satysfakcja z wykonywanej pracy oraz sympatia wobec pracodawcy, który zapewnia pracownikowi warunki do rozwoju. Samo przedsiębiorstwo jest zaś postrzegane jako atrakcyjne miejsce pracy, o które warto się ubiegać. Ściąga tym samym najcenniejszych pracowników – wykwalifikowanych specjalistów.

Dobrze wykształcona kadra ponosi prestiż firmy, ale pozytywnie wpływa także na samego pracownika. Może on zająć się nauką języka, na którą nigdy wcześniej nie miał czasu czy dość motywacji. Polepsza się jego pozycja w danym przedsiębiorstwie, ale też na rynku pracy. Za sprawą wysoko rozwiniętych kompetencji awans czy zmiana pracy stają się prostsze.

Kursy językowe dla firm mogą być również dobrym pretekstem do integracji zespołu. Koncentruje się on wokół określonych tematów, wzajemnie motywuje oraz buduje bliższe relacje. Ma to przełożenie na ogólną atmosferę danego przedsiębiorstwa oraz jego ambicje.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%