Zamknij

Trwa budowa tunelu pod torami w Zaborowie. Jest termin zakończenia robót (zdjęcia)

08:00, 15.12.2020 Aktualizacja: 09:55, 23.12.2020
Skomentuj

Dobiega końca modernizacja magistrali kolejowej E59 Wrocław-Poznań. Konkretnie na odcinku od Czempinia do granicy z Dolnym Śląskiem, bo w sąsiednim województwie skończyła się już ponad rok temu.

To inwestycja, która na Dolnym Śląsku zaczęła się jesienią 2017 roku, natomiast w Wielkopolsce, konkretnie w Rawiczu, wczesną wiosną 2018 roku. Miała być zakończona do 2020 roku, ale były kłopoty z wykonawcą inwestycji. Termin zakończenia inwestycji w Wielkopolsce przedłużono do końca tego roku, ale i to nie wystarczy.

Trzeba jednak podkreślić, że większość prac jest zakończona. Wymieniono torowiska, na 11 stacjach i przystankach wybudowano 22 nowe perony (na stacjach wraz z windami), zamontowano instalacje automatycznego sterowania ruchem, wymieniono trakcję elektryczną (ten rodzaj prac kończony jest jeszcze na stacji w Starym Bojanowie), wybudowano kilkanaście obiektów inżynieryjnych. Budowane są nadal tunele pomiędzy Rawiczem i Masłowem i przy ul. Gostyńskiej w Kościanie, wiadukt drogowy w Pakówce koło Bojanowa.

Podziemne przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przy ul. Okrężnej mają być gotowe do końca roku 2020. Odwiedziliśmy to miejsce. Postępy prac możecie oglądać na zdjęciach. 

W pierwszej połowie 2021 roku ma się zakończyć budowa przejścia z peronu 2 na ul. Towarową na dworcu w Lesznie.
*
Na odcinku Czempiń-Rawicz wymienione są oba tory, więc pociągi mkną jak rakieta. Skrócił się czas podróży. W przypadku najszybszego pociągu (Pomorzanin) czas przejazdu z Poznania do Wrocławia wynosi 1 godz. 44 min, więc skrócił się o 20 minut. Szybciej jeżdżą też pociągi regionalne.

W połowie 2021 roku PKP PLK mają uzyskać pozwolenie na rozwijanie przez pociągi pasażerskie pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem prędkości do 160 km/h, a przez pociągi towarowe do 120 km/h.

Koszt modernizacji całej magistrali z Wrocławia do Poznania to ponad 1,5 miliarda złotych, z czego Unia Europejska daje około 1,2 miliarda złotych.

(J.W. Fot. Jacek Kuik)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

ffff

2 0

kiedy tunel samochodowy?

11:14, 15.12.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BratBrat

2 0

Prędzej auta będą latać..

16:25, 16.12.2020

europeurop

2 0

jakość wykonania totalne dno zwłaszcza ekrany akustyczne nie trzymają lini i płyty są ustawiane nierówno po prostu nawet tak proste roboty potrafią spartolić wiadomo już dali popis jak robili przejazdy kolejowe krótko mówiąc pisowszczyzna

20:02, 15.12.2020
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Adam Adam

1 0

Trzeba było zrobić samemu lepiej

18:02, 18.12.2020


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu leszno24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%