Dobiega końca modernizacja magistrali kolejowej E59 Wrocław-Poznań. Konkretnie na odcinku od Czempinia do granicy z Dolnym Śląskiem, bo w sąsiednim województwie skończyła się już ponad rok temu.
To inwestycja, która na Dolnym Śląsku zaczęła się jesienią 2017 roku, natomiast w Wielkopolsce, konkretnie w Rawiczu, wczesną wiosną 2018 roku. Miała być zakończona do 2020 roku, ale były kłopoty z wykonawcą inwestycji. Termin zakończenia inwestycji w Wielkopolsce przedłużono do końca tego roku, ale i to nie wystarczy.
Trzeba jednak podkreślić, że większość prac jest zakończona. Wymieniono torowiska, na 11 stacjach i przystankach wybudowano 22 nowe perony (na stacjach wraz z windami), zamontowano instalacje automatycznego sterowania ruchem, wymieniono trakcję elektryczną (ten rodzaj prac kończony jest jeszcze na stacji w Starym Bojanowie), wybudowano kilkanaście obiektów inżynieryjnych. Budowane są nadal tunele pomiędzy Rawiczem i Masłowem i przy ul. Gostyńskiej w Kościanie, wiadukt drogowy w Pakówce koło Bojanowa.
Podziemne przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów przy ul. Okrężnej mają być gotowe do końca roku 2020. Odwiedziliśmy to miejsce. Postępy prac możecie oglądać na zdjęciach.
W pierwszej połowie 2021 roku ma się zakończyć budowa przejścia z peronu 2 na ul. Towarową na dworcu w Lesznie.
*
Na odcinku Czempiń-Rawicz wymienione są oba tory, więc pociągi mkną jak rakieta. Skrócił się czas podróży. W przypadku najszybszego pociągu (Pomorzanin) czas przejazdu z Poznania do Wrocławia wynosi 1 godz. 44 min, więc skrócił się o 20 minut. Szybciej jeżdżą też pociągi regionalne.
W połowie 2021 roku PKP PLK mają uzyskać pozwolenie na rozwijanie przez pociągi pasażerskie pomiędzy Poznaniem i Wrocławiem prędkości do 160 km/h, a przez pociągi towarowe do 120 km/h.
Koszt modernizacji całej magistrali z Wrocławia do Poznania to ponad 1,5 miliarda złotych, z czego Unia Europejska daje około 1,2 miliarda złotych.
ff11:14, 15.12.2020
kiedy tunel samochodowy?
europ20:02, 15.12.2020
jakość wykonania totalne dno zwłaszcza ekrany akustyczne nie trzymają lini i płyty są ustawiane nierówno po prostu nawet tak proste roboty potrafią spartolić wiadomo już dali popis jak robili przejazdy kolejowe krótko mówiąc pisowszczyzna
Adam 18:02, 18.12.2020
Trzeba było zrobić samemu lepiej
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu leszno24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
2 0
Prędzej auta będą latać..