Leszno jest jednym z 11 miast w Polsce, gdzie prowadzona jest uliczna kampania fundacji Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara. W naszym mieście jest sporo bilbordów z wizerunkiem dziecka w matczynym łonie w kształcie serca. W sumie we wszystkich miejscowościach biorących udział w akcji takich olbrzymich plakatów powieszono aż 1500.
Bilbordy nie mają żadnego hasła. Nie są też podpisane. Piszemy o nich powołując się na tygodnik Polityka.
To kampania, która ma zaakcentować prawo człowieka do życia od momentu poczęcia do naturalnej śmierci i sprzeciwić się aborcji. Fundacja, która ją prowadzi należy do Mateusza Kłoska, szefa firmy Eko-Okna. Spółka zajmuje 78. miejsce na liście 100 największych polskich firm magazynu Forbes. Eko-Okna angażują się w różne działania, m.in. firma sfinansowała budowę klasztoru w Pietrowicach Wielkich dla sióstr zawierzanek. "W Święta Wielkanocne pracownicy wysłali do nieba balony - złączone w kształt różańca - z modlitwami w intencji powodzenia" w czasach pandemii - pisze Polityka.
Akcja bilbordowa ma też jeden zgrzyt. Fundacja Nasze Dzieci - Edukacja, Zdrowie, Wiara umieściła na plakatach grafikę rosyjskiej artystki Jekateriny Głazkowej. Autorka wykonała ją z myślą pokazania radości z macierzyństwa, a nie jako element kampanii dotyczącej praw kobiet. Artystka umieściła swoją pracę na portalu, skąd osoby zainteresowane mogą odpłatnie pobierać takie i inne dzieła i wykorzystywać do swoich celów. Nie spodziewała się jednak, że jej grafika będzie użyta w takiej kampanii. Dlatego zdecydowała się przygotować jeszcze jedną pracę - tym razem dedykowaną Ogólnopolskiemu Strajkowi Kobiet i bezpłatnie udostępnia ją w sieci.