FELIETON. Szanowne Panie, zapewne macie w pamiętacie niedawne, wielotysięczne demonstracje w obronie rzekomo zagrożonej Konstytucji, które odbywały się w wielu miastach? W Lesznie same organizowałyście takie zgromadzenia, na których lamentowałyście nad stanem poszanowania najważniejszego prawa w naszej Ojczyźnie – Konstytucji.
Wylewałyście krokodyle łzy, a tzw. autorytety, lokalni politycy, rodzimi obrońcy demokracji wpadali w histerię wieszcząc koniec demokracji w Polsce. I co? Nic się nie stało! Polska nadal funkcjonuje, a ci którzy mieli się dopuścić zamachu na najważniejszą ustawę - dostali ponownie mandat do rządzenia. Coś nie wyszło? Chyba zarzuty nie miały podstaw merytorycznych lub wyborcy nie uwierzyli w te biadolenie?
Niedawno, Trybunał Konstytucyjny zabrał głos w sprawie tzw. aborcji eugenicznej orzekając, że przepisy ustawy dopuszczające zabijanie dzieci (aborcja) ze względu na poważne wady rozwojowe, są niezgodne z Konstytucją RP. Dla wyjaśnienia - jednym słowem – eugenika to selekcja zwierząt i ludzi ze względu na ich dodatnie lub ujemne cechy genetyczne. W praktyce, idea ta została zastosowana przez Niemców w latach 30-stych XX w, którzy zabijali ludzi (bez względu na wiek) jeśli nie spełniali oczekiwań wzorca „nowej rasy” typu nordyckiego. Tamte zbrodnicze czyny do dzisiaj wzbudzają w nas odrazę, sprzeciw i współczucie dla ofiar.
Zorganizowałyście „strajk kobiet” w Lesznie. Sprzeciwiacie się ograniczaniu prawa do swobodnego decydowania o życiu poczętego dziecka, gdyby ono miało urodzić się niedoskonałe, chore, upośledzone, a nawet - gdy byłoby niepotrzebne, przeszkadzało w planach życiowych … jednym słowem – „na życzenie”. Dla mnie to nie pojęte, bo w przypadku dzieci jeszcze nienarodzonych … ich przyszłe matki chcą mieć prawo (swobodę) doboru swojego potomstwa ze względu na cechy genetyczne (eugeniczne). W przypadku wystąpienia (a nawet tylko podejrzenia) tych niedoskonałości - eliminowanie ich przez ich zabicie. Aborcja (zabieg zabijania) dzieci, u których wcześniej rozpoznaje się wady czy choroby typu Zespół Downa następuje po 11. tygodniu życia. Dziecko na obrazach USG ma wtedy główkę, na wykształcone nóżki i rączki. Serce bije już od tygodnia. Czasami takie zabiegi odbywają się znacznie później, gdy dziecko odczuwa ból, strach i umiera w cierpieniach rozrywane na kawałki. Dlatego zabijanie nienarodzonych dzieci, ze względu na ich niedoskonałości rozwojowe czy wady to w czystej postaci eugenika (selekcja ze względu na ujemne cechy). Dlaczego w nas nie wzbudza to odrazy, sprzeciwu, współczucia dla ofiar, a wielu popiera takie działania, no a gdyby robili to Niemcy …. oooo to już nie to samo, tamto było nieludzkie, obrzydliwe, haniebne, a to jest tylko nieludzkie, obrzydliwe, haniebne …. tylko, że domagają się tego niektóre kobiety.
Dlaczego matki domagają się kary śmierci dla swoich niedoskonałych dzieci? Nie ma drugiej takiej cywilizacji jak ta rzekomo nowoczesna i oświecona cywilizacja zachodnia, która uchwaliła Prawa Człowieka i Prawa Dziecka, a jednocześnie powszechnie je łamie, bo prawo do życia to prawo najważniejsze – zasadnicze, a przed nim nie ma innego ważniejszego prawa. Cywilizacje wschodu, południa … te niecywilizowane, niedemokratyczne, dzikie … szanują życie nienarodzone.
Ewo, Adriano, Julio, Barbaro … czy jeśli coś jest niezgodne z Konstytucją to może być legalne? Jaki jest sens organizować demonstracje domagające się od ustawodawcy przyjęcia przepisów prawa niezgodnych z Konstytucją? Przecież o to kilkanaście miesięcy temu walczyłyście, aby prawo w Polsce było zgodne z Konstytucją! Prawda? Domagaliście się poszanowania Konstytucji! Czy coś się stało? Coś się zmieniło? Czy teraz Konstytucja nie jest najważniejsza? O co Wam chodzi?
Teraz organizujecie w Lesznie demonstracje, blokady biur poselskich, wulgarne spektakle nienawiści, pikiety przed kościołem, aby zastraszyć mieszkańców myślących inaczej i wymusić na ustawodawcy zmianę prawa, które byłoby niezgodne z Konstytucją! Gdzie w tym sens i logika? No chyba, że Wam w cale nie chodzi o obronę Konstytucji, tylko o obalenie władzy?
Na szczęście są też głosy sprzeciwu na te barbarzyńskie postulaty. Przytoczę dwa znamienne fragmenty. Oto Wasz sojusznik w walce o Konstytucje – prof. Andrzej Rzepliński ocenia Was negatywnie (delikatnie mówiąc), jednocześnie zadaje pytania:
- Nasuwa się pytanie, kto za nimi stoi, kto ich nakręca i promuje? Przecież dzisiaj przez media społecznościowe można pewne osoby wykreować i rozpropagować. Nie możemy wykluczyć, że ktoś chciałby Polskę, używając języka prof. Zybertowicza, kompletnie rozwibrować - wskazał Rzepliński.
- Aborcja jest zabójstwem - stwierdza wcześniej prezes Trybunału Konstytucyjnego Andrzej Rzepliński - dodając, że przy tym zapisie art. 38 Konstytucji, nie można orzec inaczej. Sami to sprawdźcie.
Art. 38. Konstytucji - Zasada ochrony życia.
Rzeczpospolita Polska zapewnia każdemu człowiekowi prawną ochronę życia.
Czy tu jest jakieś pole manewru do zabijania nienarodzonych dzieci ze względu na czynniki eugeniczne?
To w sumie drugie orzeczenie TK od 1993 roku, gdy ustawa „aborcyjna” weszła w życie. Oto sędziowie w 1997 roku ocenili wprowadzoną w Sejmie przez SLD i koalicjanta tzw. „aborcję na życzenie” (ze względów społecznych). W uzasadnieniu orzeczenia ówczesnego Trybunału Konstytucyjnego czytamy: „Podstawowym przymiotem człowieka jest jego życie. Pozbawienie życia unicestwia więc równocześnie człowieka, jako podmiot praw i obowiązków. Jeżeli treścią zasady państwa prawa jest zespół podstawowych dyrektyw wyprowadzanych z istoty demokratycznie stanowionego prawa, a gwarantujących minimum jego sprawiedliwości, to pierwszą taką dyrektywą musi być respektowanie w państwie prawa wartości, bez której wykluczona jest wszelka podmiotowość prawna, tj. życia ludzkiego od początków jego powstania. Demokratyczne państwo prawa jako naczelną wartość stawia człowieka i dobra dla niego najcenniejsze. Dobrem takim jest życie, które w demokratycznym państwie prawa musi pozostawać pod ochroną konstytucyjną w każdym stadium jego rozwoju”. Język prawniczy, dość trudny, ale treść chyba zrozumiała dla wszystkich.
Przypomnę, że absolutnie nie byli to sędziowie z nadania PiS, bowiem ta partia wtedy nie istniała.
Dlatego pytam za profesorem Rzeplińskim - kto za wami stoi? Dlaczego chcecie „rozwibrować” Polskę? Dlaczego chcecie rozpętać wojnę domową? Dlaczego nie szanujecie Konstytucji, o którą tak walczyłyście?
Sławomir Szczot
miki13:50, 19.01.2021
Ten pan zapomniał chyba kto podzielił Polaków na lepszy i gorszy sort. A PiS panie Szczot miał wcześniej trochę inną nazwę i też nic ciekawego nie przedstawiał. Zrzucanie na opozycji podziałów i wszystkiego co sami narozrabialiście wyraźnie pokazuje jacy to honorowi jesteście . 13:50, 19.01.2021
Leszcz15:28, 19.01.2021
Ręce opadają po lekturze tekstów pana Szczota. Jako komentarz wystarczy jedno zdanie. Jacyś ludzie też kiedyś wybrali w wyborach Hitlera i przez moment było im nawet dobrze. 15:28, 19.01.2021
Ona16:41, 19.01.2021
Konkretnie po lekturze którego tekstu? Coś konkretnego zarzucasz felietonowi o zabijaniu dzieci? Coś się nie zgadza? Jakaś nieprawda jest w nim zawarta, czy piszesz żeby coś napisać, bez sensu, bez składu, bez zrozumienia? 16:41, 19.01.2021
Greg15:44, 19.01.2021
I tak właśnie jest.
Komuchv mordowały i nadal chcą mordować tym razem padło na dzieci
15:44, 19.01.2021
KO19:46, 20.01.2021
Co ty piszesz gościu? Kogo nazywasz komuchem? Czy ty wiesz co to są wady eugeniczne? Trochę poczytaj albo wybierz się do ginekologa wyjaśni ci. 19:46, 20.01.2021
lol16:05, 19.01.2021
Ale jak Adrian i reszta traktuja konstytucje jak scierwo, to jest dobrze, co nie? 16:05, 19.01.2021
Zofia16:34, 19.01.2021
Merytorycznie, bez zacietrzewienia, w punkt. Brawo! 16:34, 19.01.2021
europ16:38, 19.01.2021
szczot wkrótce stracicie władzę a wtedy zobaczysz to to znaczy konstytucja 16:38, 19.01.2021
ver19:55, 19.01.2021
zapomnij! 19:55, 19.01.2021
Krystyna16:59, 19.01.2021
Nie wiem kto Pan jest i kogo Pan reprezentuje,ale radzę zająć się sprawami meskimi a sprawy kobiet zostawić kobietom.Chcesz pan nosić dziecko pod sercem to najpierw zmień pan płeć.?? 16:59, 19.01.2021
Janka21:24, 19.01.2021
Sama dziecka sobie nie zrobisz więc nie bredź. Zabójstwo jest zabójstwem, a żadne dziecko, żaden człowiek nie jest niczyją własnością, tym bardziej dziecko nie jest "sprawą kobiet", tą sprawą jest co najwyżej wybór lekarza, bielizny lub ulubionej kawy. 21:24, 19.01.2021
mmmmm19:01, 19.01.2021
Napiszę jeszcze raz: portal leszno24.pl jest z sieci portali. Na innym lokalnym portalu tej sieci, dotyczącym innego miasta, jest miejsce dla mieszkańców, nazwane LISTY DO REDAKCJI. Każdy może tam napisać swój tekst, redakcja publikuje ten tekst i każdy może ten tekst skomentować. Jest to rodzaj i szansa wzajemnej edukacji obywatelskiej. Na leszno24.pl jesteśmy zdani tylko na to, co w artykułach proponuje redakcja. Spraw naszego miasta jest znacznie więcej.
Nie zgadzam się na to, żeby nielicznym wręcz oddawać łamy portalu a dla pozostałych mieszkańców tylko komentarze. To jest nieuczciwe.
19:01, 19.01.2021
???19:22, 19.01.2021
Po co dajecie tak ciężkie tematy? Ludzie są na co dzień wyczerpani pandemią, inni nie mogą pracować a tu kolejne dzielenie nas. Naprawdę, zrozumcie, to nie ten czas, nie to miejsce. 19:22, 19.01.2021
Daniel z Leszna20:57, 19.01.2021
Aborcja jest skutkiem. Przyczyna to nihilizacja cywilizacji w której żyjemy . Nie ma odwrotu . Niestety. Za 5,10 lat będzie aborcja i eutanazja na życzenie. Adopcja dzieci przez pary tej samej płci. To będzie rzeczywistość. Brak ewangelizacji młodego pokolenia przez KK przyspiesza ten proces. Hierarchia KK służy innemu bogu - mamonie. Muszą wyzbyć się tego ciężaru, aby dobrze służyć Bogu . Nigdy nie jest za późno. Bardzo dużo księży walczy i to bez wsparcia ze strony biskupów (choć nie wszystkich, lecz jest to mniejszość) . Młody człowiek widzi biskupa w pałacach ze super furą, faceta w Toruniu , który odwala szopkę na ołtarzu i media , które to wszystko piętnują .... I słusznie. Nadzieja to zdrowa , bez hipokryzji i zakłamania rodzinia.... jeszcze.Serwus 20:57, 19.01.2021
Tyż prawda21:53, 19.01.2021
Niepojęte powinno być napisane razem... 21:53, 19.01.2021
Adam23:16, 19.01.2021
Brawo panie Sławomirze w pełni i z całą mocą popieram stanowisko. 23:16, 19.01.2021
Ciocia10:40, 20.01.2021
Wiele dzieci jest w domach dziecka. Sporo jest dzieci niepełnosprawnych, może zamiast robić gadulstwo zacznijcie pomagać w opiece nad dziećmi. A one potrzebują bardzo bardzo dużo czasu do opieki. Pokaż jeden z drugim w formie wolontariatu np. na miesiąc. 10:40, 20.01.2021
Enea serwis01:19, 20.01.2021
Upasles się na tej państwowej posadzie. Żeby robić stołek specjalnie pod taka miernotę w enei. Państwo samych swoich 01:19, 20.01.2021
BMW09:47, 20.01.2021
Slaw to wybitna jednostka. Zna się na każdej robocie, dlatego nie tylko Enea stworzyła dla niego stanowisko. Przykład dał wcześniej Łukasz Borowiak, który wykorzystał szerokie kompetencje pana Szczota na nowo utworzonym stanowisku w MZO. 09:47, 20.01.2021
po co nam to?08:43, 20.01.2021
I po co było publikować ten artykuł? Żeby łapać komentarze pod sąd? Zasadzka na komentatorów? Nie potrzebujemy na leszno24.pl takich treści. Niedługo będzie osobny portal i tam należy się kierować z takimi artykułami. Leszno24.pl, nie idźcie tą drogą. Ceniliśmy Was dotąd. To ma być dziennikarski (!) portal miejski, dla mieszkańców a nie dla jakiejkolwiek władzy. Nie róbcie tego więcej. Na innym tej sieci portalu władza nie rości sobie pretensji do propagandowej trybuny. Takie rzeczy tylko w zniewolonym Lesznie. 08:43, 20.01.2021
sprawa14:09, 21.01.2021
To jest tekst sponsorowany. Autor za niego zapłacił i odpowiada za to, co napisał. 14:09, 21.01.2021
Leszczyniak 11:05, 20.01.2021
Kończ waść.... popatrz w lustro ..... 11:05, 20.01.2021
Leszczyniak 11:23, 20.01.2021
P.S.
Kontytucja się Panu przypomniała - przecztaj ją Pan całą i ze zrozumieniem, a jeden egzemplarz wyślij swoim kolegą z warszawki.... bo mają chyba wydania z błędami i brakami.... 11:23, 20.01.2021
Zenobia20:59, 20.01.2021
W pierwszej kolejności otwórz słownik ortograficzny, później zabierz się za czytanie i interpretowanie konstytucji, dużo, dużo później pisz komentarze, a pouczać innych zacznij za jakieś 20 lat. 20:59, 20.01.2021
Ewa Panowicz12:55, 20.01.2021
Proszę Pana, w tym co nosi nazwę felietonu jest tyle błędów językowych, że ciężko nawet doczytać do końca, o treści nie wspominając ....Bardzo się dziwię, że ktokolwiek to opublikował... 12:55, 20.01.2021
cyx13:33, 20.01.2021
Ja tego nawet nie czytałam, podejrzewam tylko, o czym jest. 13:33, 20.01.2021
Kobieta przeciw abor21:04, 20.01.2021
Jak zwykle paplanina i zero merytoryki... Autor napisał prawdę, która sama się broni, zaś "epicki" język, którym posługiwały się ... no właśnie, "kobiety" na marszach, strajkach, to dopiero treść, wstyd! 21:04, 20.01.2021
Barbara...19:09, 02.02.2021
Tekst sponsorowany?
Panie Sławomirze czy bez sponsoringu ten tekst by powstał? Odwaga i zaprezentowane poglądy byłyby te same? 19:09, 02.02.2021
Zenek16:38, 19.01.2021
3 3
Napisał o bezprawiu zabijania w świetle obowiązującej konstytucji, czego nie zrozumiałeś? O jakim dzieleniu piszesz? Dla przypomnienia ustawa zasadnicza weszła w życie za rządów SLD, a prezydentem bym Aleksander Kwaśniewski, było też w tej sprawie referendum. 16:38, 19.01.2021