Temat ulicy Święciechowskiej pojawił się na ubiegłotygodniowej konferencji prasowej posła Grzegorza Rusieckiego. Leszczyński parlamentarzysta napisał interpelację do Ministerstwa Infrastruktury, w której podnosił kwestię budowy wiaduktu lub tunelu na przejeździe kolejowym. Z odpowiedzi jaką otrzymał wynikało, że kolej nie robiła szacunków budowy takich obiektów, ponieważ miasto Leszno nie było nimi zainteresowane.
Przebudowa ulicy Święciechowskiej powinna się rozpocząć w przyszłym roku, choć o konieczności remontu tej drogi mówi się w Lesznie od kilkunastu lat. Już za prezydentury Tomasza Malepszego (1998-2014) odbyły się konsultacje społeczne w tej sprawie i już wtedy padały obietnice ze strony samorządu, że ulica zostanie przebudowana. Może teraz się uda.
Ważnym fragmentem Święciechowskiej jest przejazd kolejowy. Obecnie, kiedy szlabany są opuszczone, tworzą się długie kolejki aut nie tylko na Święciechowskiej, ale przede wszystkim na Rondzie Zatorze i zjeździe z wiaduktu. Zdaniem posła Grzegorza Rusieckiego, miasto powinno rozważyć budowę skrzyżowania bezkolizyjnego ulicy Święciechowskiej z linią kolejową nr 14. Mógłby to być tunel lub wiadukt. Polityk napisał w tej sprawie interpelację. Odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury była taka, że miasto nigdy nie złożyło kolei takiej propozycji, w związku z tym kolej chce wymienić nawierzchnię torów - szyny, podkłady, wyrównać go, zrobić odwodnienie i zadbać o nawierzchnię drogi w obrębie przejazdu.
- Dlaczego miasto nie rozważało budowy tunelu lub wiaduktu? Z takim pytaniem zwróciłem się do prezydenta Leszna - mówił na konferencji poseł Grzegorz Rusiecki.
Prezydent na pytanie odpisał. Poinformował, że takie rozważania były prowadzone na etapie pracy nad programem funkcjonalno-użytkowym dotyczącym przebudowy ulicy Święciechowskiej. Jednak budowa tunelu lub wiaduktu wiązałaby się z koniecznością wyburzenia prywatnych budynków w pobliżu przejazdu. Kolejną przeszkodą jest połączenie ewentualnego tunelu lub wiaduktu z ulicą Kilińskiego, a trzecią - zapewnienie dojazdu do firm i przedsiębiorstw, np. przychodni, sklepów znajdujących się na odcinku od Ronda Zatorze do skrzyżowania z Kilińskiego.
Łukasz Borowiak zwraca także uwagę na to, że miasto zgłosiło kolei konieczność przedłużenia tunelu dworcowego, który teraz prowadzi w kierunku ulicy Towarowej aż do ulicy Kilińskiego. Samorząd wnioskował do PKP także o budowę wiaduktów lub tunelów w ciągach ulic Dożynkowej i Osieckiej. Prezydent poprosił posła o pomoc w tej sprawie.
0 1
Wiadukt ale z konstrukcji stalowej
1 1
rozebrać to torowisko i po kłopocie