Zamknij

Jak przygotować dobre etykiety na miód?

Artykuł partnera + 09:37, 04.07.2023 Aktualizacja: 09:38, 04.07.2023
Skomentuj

Etykiety na słoiki z miodem mają dwie ważne funkcje. Z jednej strony reklamują produkt, dlatego muszą wyglądać atrakcyjnie. Z drugiej, stanowią nośnik informacji – powinny przekazywać konsumentom ważne dane dotyczące sprzedawanego towaru. Bardzo istotne jest więc, aby etykiety na miód były przygotowane we właściwy sposób. O czym należy pamiętać?

Pamiętanie o kluczowych informacjach na etykiecie 

Etykiety na opakowania miodu przede wszystkim muszą przekazywać określone informacje. Lista tych obowiązkowych jest ściśle określona – wyznaczają ją przepisy prawa. Obejmuje ona: 

* pełną nazwę produktu, 

* datę minimalnej trwałości miodu,

* warunki, w jakich powinien być przechowywany artykuł spożywczy,

* numer partii produkcyjnej towaru,

* masę netto miodu (wyrażoną w gramach lub mililitrach),

* informacje pozwalające zidentyfikować producenta (nazwa i adres firmy lub imię i nazwisko oraz adres pszczelarza),

* miejsce, skąd pochodzi miód.

Opcjonalnie (nieobowiązkowo) można też dodać informacje o wartości odżywczej produktu  (tzw. GDA). Istnieje również szereg określeń, które nie mogą znaleźć się na opakowaniu miodu. Zabronione jest natomiast umieszczanie treści, które wskazują na to, że produkt ma działanie lecznicze, jest ekologiczny lub dietetyczny, a także zapobiega jakimś schorzeniom.

Odpowiedni projekt etykiet

Etykieta na słoiki z miodem musi być estetyczna – w innym przypadku nie przyciągnie konsumentów i nie zachęci ich do zakupu. Ważnych jest kilka elementów. Liczy się kształt i kolorystyka etykiety, a także umieszczona na niej grafika i odpowiednio dobrana czcionka.

Jeśli chodzi o kształt etykiety, w przypadku słoików z miodem sprawdzają się klasyczne rozwiązania. Dobrze prezentują się nalepki prostokątne, kwadratowe lub owalne. Aby nieco je urozmaicić, warto jednak pomyśleć o nietypowych kształtach, zawiasach itp. Ważne, żeby nie przesadzić – etykieta musi być nie tylko ciekawa, lecz także czytelna.

Kolorystyka etykiety w dużej mierze zależy od identyfikacji wizualnej całej firmy. Ważne, aby była z nią spójna. Etykiety na miód mają najczęściej jasne kolory. Czasami są też przynajmniej częściowo transparentne i ukazują wnętrze słoika.

W przypadku grafiki można zdecydować się na coś minimalistycznego – zawsze wygląda to schludnie i elegancko. Typowym rozwiązaniem jest też umieszczenie graficznego motywu plastra miodu, pszczoły, niedźwiedzia lub ula.

Jeśli chodzi o zastosowaną czcionkę, musi być ona przede wszystkim czytelna. Powinna mieć odpowiedni rozmiar – w przypadku podawania ważnych informacji kwestię tę reguluje prawo.

Zlecenie wydruku etykiet na miód profesjonalnej drukarni

Aby stworzyć ładne etykiety, warto zlecić ich przygotowanie profesjonalnemu przedsiębiorstwu poligraficznemu. Stanowi to gwarancję wysokiej jakości. Najlepiej, aby drukarnia specjalizowała się w tworzeniu różnego typu etykiet. Firma, która ma doświadczenie w realizowaniu takich zleceń, dobrze wie, jakie są wymagania klientów i rynku, przez co potrafi się do nich idealnie dostosować. Może też służyć radą, zaproponować ciekawe i innowacyjne rozwiązania, które uatrakcyjnią finalny produkt. Sprawdzoną drukarnią tego typu jest Unilogo z Piaseczna. Dotychczasowe realizacje firmy można sprawdzić w Internecie (patrz: etykiety na słoiki z miodem – Unilogo).

 

(Biznes )
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%