"Nauka – obowiązek czy przywilej” - pod takim hasłem we wtorek, 10 czerwca w II Liceum Ogólnokształcącym w Lesznie odbyła się debata ewaluacyjna z młodzieżą leszczyńskich szkół ponadpodstawowych.
Debata ewaluacyjna to forma debaty, w której głównym celem jest analiza i ocena określonego działania, procesu, systemu lub polityki. Uczestnicy takiego spotkania wymieniają poglądy i argumenty, które mają na celu ustalenie, czy osiągnięto zamierzone cele, jakie były rezultaty, a także jakie wnioski można wyciągnąć na przyszłość.
Podczas debaty młodszy inspektor Paweł Prałat, pierwszy zastępca komendanta miejskiego policji w Lesznie, podzielił się z młodzieżą refleksjami na temat własnego wyboru drogi kształcenia i wykonywanego zawodu.
[FOTORELACJA]10795[/FOTORELACJA]
Uczniowie i absolwenci III LO przygotowali prelekcje dotyczące tego, czy obecny model edukacji nadąża za realiami rynku pracy, czy klasy profilowane dają lepszy start w dorosłość i czy ocenianie w szkole jest motywujące. Przemowy uczniów nawiązywały także do szkoły w chmurze oraz wpływu polityki na podstawę programową nauczania.
Podczas naturalnej, spontanicznej dyskusji młodzież wskazywała sfery edukacji, które ich zdaniem są warte usprawnienia i uwspółcześnienia.
- Debata pokazała, że młodzież jest chętna do dyskusji na proste i trudne tematy, nie pozostaje obojętna na problemy otaczającego je świata, a także potrafi przedstawiać i argumentować własne propozycje rozwiązań – powiedziała Monika Żymełka, rzeczniczka leszczyńskiej policji.
1 0
Śpiący królewicz i królewna prawdziwe policjanty....
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu leszno24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz