Przychodnia Lekarska NZOZ w Rydzynie wydała komunikat związany z koronawirusem.
Jako pierwszy opublikował go portal rydzyna24.pl.
To jego treść:
"W związku z uzasadnionym podejrzeniem zakażenia koronawirusem jednego z mieszkańców gminy Rydzyna rekomenduje stosowanie się do powszechnie znanych i obowiązujących zasad.
Szczególne znaczenie ma unikanie skupisk ludzkich, czyli spotkań powyżej trzech uczestników. Apeluje o wyjątkową troskę o seniorów. Osoby pow. 65 roku życia zagrożone są ciężkim przebiegiem zakażenia. Zróbmy Seniorom zakupy, miejmy z nimi kontakt telefoniczny, przypominajmy o środkach ostrożności.
Zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego rekomendujemy uczestnictwo w nabożeństwach w radio i telewizji.
Nie gromadźmy się w kościołach.
Tylko od naszej postawy zależy jak szybko uporamy się z rosnącymi lawinowo zakażeniami.
W imieniu lekarzy i pielęgniarek pracujących w Rydzynie Anna Gaś -Suchecka".
Skontaktowaliśmy się z lek. med. Anną Gaś-Suchecką, która w rozmowie telefonicznej stwierdziła, że komunikat został wydany w związku z podejściem pacjentów do problemu koronawirusa, a więc bagatelizowania ostrzeżeń.
- Otrzymaliśmy płyn do dezynfekcji, który został udostępniony w przychodni, a od jednego z pacjentów usłyszałam, że sieję panikę - mówi A. Gaś-Suchecka. - Żadne państwo sobie nie poradzi ze skalą zachorowań jeśli ludzie nie rozumieją prostych komunikatów.
Ponadto:
- Nie mamy wystarczającej ilości środków zabezpieczających i środków ochrony osobistej. Maseczka ochronna w jednym z leszczyńskich sklepów kosztuje 195 złotych, jesteśmy przychodnią prywatną i nie stać nas na taki wydatek. Być może w poniedziałek zostanie podjęta decyzja o udzielaniu wyłącznie telefonicznych porad pacjentom, których w gminie Rydzyna mamy pod opieką 7500. Nie będziemy badać pacjentów bezpośrednio. Jestem odpowiedzialna nie tylko za siebie, ale także za personel przychodni.
ANNA22:10, 12.03.2020
Brawo Pani dr Suchecka! Trzeźwo myśląca osoba.
Ana14:52, 13.03.2020
W niektórych przychodniach juz jest zakaz przychodzenia naprzód trzeba dzwonic i powiedza co dalej dbajmy o siebie ale przede wszystkim o ludzi ktorzy tam pracuja tez sa tacy jak my i maja rodziny itp to nie sa żarty!
Darek 18:37, 13.03.2020
Zaco płacimy ubezpieczenie zdrowotną za obsługę telefonicznym jak tak dalej będzie to będziemy musieli liczyć tylko na siebie to poco płacimy podatki w du...p ztakim zadem brak przygotowania personelu medycznego brak respiratorów cała polska
Ochrona zdrowia19:54, 13.03.2020
8 1
Weź sobie tą składkę i daj normalnym ludziom pracować. Przez takich ignorantów jak Pan trudno będzie zapanować nad pandemią. Tak trudno zrozumieć proste komunikaty i zalecenia?
zryt06:25, 18.03.2020
0 1
Czasem trzeba umieć czytać ze zrozumieniem, ten komunikat to przede wszystkim, profilaktyka , byś nie musiał przypadkiem korzystać z tego respiratora, a problem braku respiratorów i innego sprzętu to problem wszystkich krajów, nie tylko Polski. ?