10 listopada w Las Vegas zakończyły się 45. Amerykańskie Targi Filmowe (American Film Market), na których chińskie filmy wzbudziły ogromne zainteresowanie.
Podczas targów na „Chińskim stoisku filmowym” zaprezentowało się 55 najważniejszych firm i instytucji związanych z chińską produkcją filmową oraz pokazano najnowsze osiągnięcia rozwojowe chińskiej kinomatografii, które tchnęły nową energię w międzynarodowy rynek filmowy.
Podczas ubiegłorocznego szczytu w San Francisco, przywódcy Chin i USA osiągnęli porozumienie w sprawie pogłębienia wymiany międzyludzkiej. Oba kraje nadal utrzymują kontakty międzyludzkie i wymianę kulturalną. Jako nowa wizytówka Chin, chińskie filmy pojawiły się w tym roku na rynku amerykańskim i wiele z nich spotkało się z dobrymi reakcjami odbiorców i specjalistów z branży filmowej. Prezentowały one wysoką jakość, która została wysoko oceniona przez filmowy przemysł amerykański, co dodatkowo promuje wymianę kulturalną między Chinami i Stanami Zjednoczonymi.
Na „Chińskim stoisku filmowym” zaprezentowano łącznie 201 projektów filmowych, w tym filmy ukazujące doskonałą tradycyjną chińską kulturę i chińskiego estetycznego ducha, a także kilka filmów dokumentalnych. Ponadto z okazji 60. rocznicy nawiązania stosunków dyplomatycznych między Chinami i Francją, film „Kangxi i Ludwik XIV”, jeszcze bardziej wzbogacił ofertę chińskich filmów prezentowanych za granicę, pokazując bardziej wszechstronny i trójwymiarowy chiński styl filmowy w Nowej Erze, który spotkał się z dobrą reakcją rynku amerykańskiego.
Po projekcji chińskiego filmu, amerykański fan kina, który właśnie skończył oglądać ten film, powiedział dziennikarzom, że jakość chińskich filmów jest bardzo wysoka, filmy akcji są fajne i ma on nadzieję, że coraz więcej chińskich filmów będzie wchodzić na rynek amerykański.