Chińskie Ministerstwo Transportu wydało 14 października „Środki wykonawcze dotyczące specjalnych opłat portowych dla statków związanych z Stanami Zjednoczonymi”. Środki te wchodzą w życie z dniem wydania.
Zgodnie z dokumentem statki zajmujące się międzynarodowym transportem morskim, które cumują w chińskich portach i spełniają którekolwiek z poniższych kryteriów, podlegają specjalnym opłatom portowym, które uiszcza właściciel statku lub jego agent:
Statki zbudowane w Chinach zgodnie z punktami (1) do (4) powyżej są zwolnione z opłaty. Zwolnione z opłaty są również puste statki wpływające do chińskich stoczni wyłącznie w celu naprawy oraz inne statki, którym przyznano zwolnienie po weryfikacji.
Szczegółowe standardy pobierania specjalnej opłaty portowej są następujące (kwoty poniżej 1 tony netto są zaokrąglane w górę do 1 tony netto):
W przypadku każdego statku specjalna opłata portowa nie może być pobierana więcej niż pięć razy w ciągu roku kalendarzowego. Roczny cykl rozliczeniowy rozpoczyna się 17 kwietnia każdego roku.
W przypadku gdy statek zawija do wielu chińskich portów podczas tego samego rejsu, specjalne opłaty portowe są uiszczane tylko w pierwszym porcie zawinięcia. W przypadku statków zawijających do chińskich portów więcej niż pięć razy w ciągu roku, specjalne opłaty portowe są uiszczane za pierwsze pięć rejsów. Kolejne rejsy są zwolnione z opłat po przedstawieniu dowodów uiszczenia opłat za pierwsze pięć rejsów.
Statki, które nie uregulują specjalnych opłat portowych zgodnie z niniejszymi przepisami, nie będą mogły dopełnić formalności związanych z wejściem lub wyjściem przez organy administracji morskiej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu leszno24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz