Zamknij

AI w marketingu - nowy trend?

15:16, 20.01.2023 . Aktualizacja: 15:20, 20.01.2023
Skomentuj

Sztuczna inteligencja coraz śmielej wkracza w świat marketingu. Marketerzy zastanawiają się, czy stanowi zagrożenie, czy wręcz przeciwnie – jest szansą na uproszczenie i udoskonalenie wielu działań. Co warto wiedzieć o AI w marketingu? Jakie są zalety i czy można mówić o wadach? Jak wykorzystać AI w działaniach marketingowych? Sprawdź!

Czym jest AI?

AI to skrót od angielskich słów artificial intelligence, oznaczających sztuczną inteligencję. Pod pojęciem tym kryją się różne programy, narzędzia i aplikacje, które w swoim działaniu starają się naśladować zachowania ludzi w procesach przetwarzania i wykorzystywania informacji. To nowa, ale bardzo dynamicznie rozwijająca się technologia. Sztuczna inteligencja umożliwia systemom technicznym postrzeganie ich otoczenia i rozwiązywanie pojawiających się problemów, poprzez przetwarzanie zgromadzonych danych. Tym samym wprowadza się do maszyn takie oprogramowania, które będą pozwalały na zachowania zbliżone do ludzkich, osiąganych wskutek procesów uczenia się. Działają one na podstawie algorytmów, doświadczeń i dostępu do potężnych zbiorów danych.

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w działaniach marketingowych?

AI marketing to wykorzystanie specjalnych narzędzi, które przewidując zachowania użytkowników internetu, inicjują różne schematy. Te z kolei zachęcają odbiorców do podejmowania określonych działań, mających pozytywny wpływ na obrane cele marketingowe. W AI marketingu wykorzystuje się różne dane, m.in. zainteresowanie produktami, analizę nastrojów, szacunki na temat wielkości rynku, aktywność w mediach społecznościowych. Można je później wykorzystać na przykład do optymalizacji kampanii reklamowej, zarządzania relacjami z klientami czy publikacji angażujących postów w SM.

AI w marketingu – chwilowy trend czy przyszłość?

Obserwując, jak prężnie rozwija się AI marketing, a na rynku pojawiają się coraz nowsze rozwiązania technologiczne, można spodziewać się, że nie jest to wyłącznie chwilowy trend. Poza tym marketerzy, jak i przedsiębiorcy, którzy wdrożyli AI do swoich działań, doceniają liczne zalety, do których można zaliczyć m.in.:

  • skuteczne śledzenie wydajności reklam, co sprzyja ich tworzeniu angażujących kampanii w przyszłości;
  • gromadzenie danych, które są nieocenioną pomocą przy różnych działaniach marketingowych,
  • precyzyjne targetowanie i ułatwienie optymalizacji działań (w tym również reklam).

Oczywiście, jak każde rozwiązanie, AI w marketingu ma też swoje wady. Po pierwsze, jest on stosunkowo kosztowny. Po drugie, należy mieć odpowiednią wiedzę i umiejętności, aby skutecznie korzystać z dostępnych narzędzi i osiągać zamierzone cele. Po trzecie, zarządzanie AI i przetwarzanie danych oraz wdrażanie nowych rozwiązań bywa czasochłonne. Jeśli jednak połączy się przemyślane działania AI z działaniami tradycyjnymi, efekty mogą być imponujące. Potrzebujesz pomocy przy działaniach marketingowych swojej marki? Sprawdź, jak może Ci pomóc Tears of Joy - Agencja influencerska.

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%