Często wielu przedsiębiorców zastanawia się nad otworzeniem biznesu związanego ze sportem, sezonowego lub całorocznego. Jednym z takich projektów może być otwarcie ogólnodostępnego lodowiska w okresie zimowym – podpowiadamy, jak się za to zabrać!
Taką inwestycję należy zacząć od analizy rynku – jest to absolutna podstawa. Musisz ocenić zapotrzebowanie na lodowisko w danej okolicy, najlepiej jest to zrobić poprzez analizę konkurencji, preferencji mieszkańców oraz przez potencjalną współpracę z podmiotami takimi jak np. szkoły.
Następnie czeka Cię dokładny kosztorys, tj. szczegółowe wyliczenia kosztów budowy, pozwoleń, sprzętu (np. agregatów chłodniczych) oraz tego, ile wyniesie Cię eksploatacja. Możesz dowiedzieć się skąd zdobyć dodatkowe środki, np. kredyt lub dofinansowanie.
Na koniec dowiedz się, jakich formalności będzie wymagała inwestycja. Stwórz listę dokumentów, zezwoleń i norm bezpieczeństwa, które Twoje lodowisko musi spełnić. Zapoznaj się także z zasadami higienicznymi w takim obiekcie.
Kolejny krok to dobór infrastruktury. Musisz wybrać, w jakim obiekcie znajdzie się Twoje lodowisko. Polecaną opcją są np. hale lodowiskowe, których koszt jest znacznie niższy, niż murowanego budynku, a spełniają one niemal identyczną funkcję: https://produkcja.ewenta.pl/.
Jest to rozwiązanie elastyczne, możesz także łatwo regulować koszty takiej hali w zależności od wyposażenia, wyglądu i funkcji, które wybierzesz.
Następnie wybierz rodzaj technologii chłodniczej i wyposażenia. Powierzchnia Twojego lodowiska musi być idealnie gładka, trwała i dobrze zmrożona, a do tego potrzebujesz jeszcze innego sprzętu, jak np. bandy czy akcesoria (łyżwy do wypożyczenia, pingwinki do nauki jazdy, szafki do przechowywania rzeczy, itd.).
Na koniec dowiedz się jeszcze, jak możesz urozmaicić swoją ofertę, by była atrakcyjna. Nie wystarczy sprzedaż samych wejściówek – by móc otrzymać wysoki zwrot z inwestycji, warto zaplanować różne eventy i wydarzenia, takie jak półkolonie, imprezy dla dzieci i dorosłych, kursy i lekcje jazdy albo mecze hokeja.
Warto współpracować ze szkołami, podmiotami kulturalnymi, firmami, które zechcą wykorzystać Twoje lodowisko do zorganizowania różnych aktywności. Takie współprace niosą za sobą korzyści finansowe i wizerunkowe, dzięki czemu Twój obiekt staje się bardziej znany, a ludzie chętniej odwiedzą miejsce promowane, sprawdzone i ciekawe.
Przemyśl także kwestie marketingowe i reklamowe – warto zaznaczyć swoją obecność w sieci i regularnie prowadzić social media, co możesz zlecić profesjonalistom, by jednocześnie mieć pewność, że praca jest dobrze zrobiona i przyniesie realne korzyści.
Podsumowując – lodowisko może być naprawdę rentownym biznesem, wymaga jednak gruntownego przygotowania się, by wszystkie kwestie były dopięte na ostatni guzik. Życzymy powodzenia w zakładaniu nowego biznesu i trzymamy kciuki za jego sukces!