Takie kładki eliminują bariery w dostępie do transportu. Skracają drogę z punktu A do Bi zmniejszają liczbę niebezpiecznych przejść przez jezdnię. To realne wsparcie dla sprawnej i bezpiecznej komunikacji miejskiej. Jak w praktyce można je wykorzystywać?Możliwości jest mnóstwo, szczególnie dla firm przemysłowych, zarządców dróg, a także instytucji odpowiedzialnych za sprawność funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Zaawansowane technologicznie kładki pieszo-rowerowe mogą znaleźć zastosowanie przede wszystkim w działaniach usprawniających transport pieszy i rowerowy, ale nie tylko.Są też realnym wsparciem dla zarządców dróg, którzy chcą usprawnić przepływ pojazdów,np. komunikacji i transportu publicznego.
A więc gdzie kładka pieszo rowerowa może znaleźć praktyczne zastosowanie?Przede wszystkim:
Kładki dla pieszych i rowerów znajdują też zastosowanie w firmach przemysłowych,np. ułatwiają pracownikom dojście do zakładu pracy lub przystanku, bez konieczności wchodzenia na niebezpieczny teren prac w firmie przemysłowej.
Jakie cechy powinna mieć dobra kładka pieszo-rowerowa?
Kładki tego rodzaju powinny być przede wszystkim bezpieczne. Na ten parametr wpływa kilka innych czynników, np. materiał wykonania, sposób łączenia modułów, a także maksymalny udźwig konstrukcji kładki pieszo-rowerowej.
Czy wiesz, że...?
Kładki dla pieszych i rowerów, które są wykonane z kratownicy stalowej, mogą mieć maksymalną długość wolnego przęsła nawet do 48 metrów. Dzięki temu znajdują szerokie zastosowanie w przestrzeni publicznej i w firmach przemysłowych.
Pozostałe parametry kładek, które warto wziąć pod uwagę przed wykorzystaniem konkretnego rozwiązania to: zgodność z europejskimi normami bezpieczeństwa,np. Eurocode LM4, wymiary elementów modułowych, a także maksymalna długość i szerokość całej konstrukcji kładki.
Most polimerowy to nieco inna konstrukcja niż klasyczna modułowa kładka pieszo-rowerowa. Jest stosowany głównie jako stałe miejsce dla przeprawy pieszych i rowerzystów.
Atutem takiego rozwiązania jest różnorodność kolorystyczna, wiele szerokości i długości kładek do wyboru, a także możliwość spersonalizowania konstrukcji pod konkretne potrzeby.
Polimerowe rozwiązania są nawet kilkakrotnie lżejsze niż kładki i mosty wykonywane ze stali albo betonu. To realnie zmniejsza emisję CO2 w procesach transportowych konstrukcji kładek na miejsce docelowe. W końcu im lżejsza kładka, tym mniej skomplikowany i paliwożerny będzie jej transport.