Zamknij

Modułowe kładki pieszo-rowerowe a transport publiczny – jak takie rozwiązania usprawniają komunikację?

Artykuł sponsorowany 12:41, 13.08.2025 Aktualizacja: 12:43, 13.08.2025

Takie kładki eliminują bariery w dostępie do transportu. Skracają drogę z punktu A do Bi zmniejszają liczbę niebezpiecznych przejść przez jezdnię. To realne wsparcie dla sprawnej i bezpiecznej komunikacji miejskiej. Jak w praktyce można je wykorzystywać?Możliwości jest mnóstwo, szczególnie dla firm przemysłowych, zarządców dróg, a także instytucji odpowiedzialnych za sprawność funkcjonowania komunikacji miejskiej.

Gdzie sprawdzają się kładki pieszo-rowerowe w praktyce?

Zaawansowane technologicznie kładki pieszo-rowerowe mogą znaleźć zastosowanie przede wszystkim w działaniach usprawniających transport pieszy i rowerowy, ale nie tylko.Są też realnym wsparciem dla zarządców dróg, którzy chcą usprawnić przepływ pojazdów,np. komunikacji i transportu publicznego.

A więc gdzie kładka pieszo rowerowa może znaleźć praktyczne zastosowanie?Przede wszystkim:

  • na terenie stacji kolejowych, aby usprawnić sposób przechodzenia pieszych pomiędzy peronami;
  • na ruchliwych drogach, np. autostradach i szybkiego ruchu, żeby piesi i rowery mogli bezpiecznie przechodzić bez zatrzymywania ruchu drogowego;
  • w pobliżu węzłów przesiadkowych, np. publicznych linii autobusowych;
  • w parkach, gdzie znajdują się liczne ścieżki rowerowe przecinające linie tramwajowe lub autobusowe.

Kładki dla pieszych i rowerów znajdują też zastosowanie w firmach przemysłowych,np. ułatwiają pracownikom dojście do zakładu pracy lub przystanku, bez konieczności wchodzenia na niebezpieczny teren prac w firmie przemysłowej.

Jakie cechy powinna mieć dobra kładka pieszo-rowerowa?

Kładki tego rodzaju powinny być przede wszystkim bezpieczne. Na ten parametr wpływa kilka innych czynników, np. materiał wykonania, sposób łączenia modułów, a także maksymalny udźwig konstrukcji kładki pieszo-rowerowej.

Czy wiesz, że...?

Kładki dla pieszych i rowerów, które są wykonane z kratownicy stalowej, mogą mieć maksymalną długość wolnego przęsła nawet do 48 metrów. Dzięki temu znajdują szerokie zastosowanie w przestrzeni publicznej i w firmach przemysłowych.

Pozostałe parametry kładek, które warto wziąć pod uwagę przed wykorzystaniem konkretnego rozwiązania to: zgodność z europejskimi normami bezpieczeństwa,np. Eurocode LM4, wymiary elementów modułowych, a także maksymalna długość i szerokość całej konstrukcji kładki.

Kładka pieszo-rowerowa czy most polimerowy?

Most polimerowy to nieco inna konstrukcja niż klasyczna modułowa kładka pieszo-rowerowa. Jest stosowany głównie jako stałe miejsce dla przeprawy pieszych i rowerzystów.

Atutem takiego rozwiązania jest różnorodność kolorystyczna, wiele szerokości i długości kładek do wyboru, a także możliwość spersonalizowania konstrukcji pod konkretne potrzeby.

Polimerowe rozwiązania są nawet kilkakrotnie lżejsze niż kładki i mosty wykonywane ze stali albo betonu. To realnie zmniejsza emisję CO2 w procesach transportowych konstrukcji kładek na miejsce docelowe. W końcu im lżejsza kładka, tym mniej skomplikowany i paliwożerny będzie jej transport.

(Artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%