Zamknij

Planujesz remont? Zaplanuj, co zrobisz z odpadami

07:54, 06.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 17:40, 09.06.2022

Każda budowa lub remont wiąże się z powstawaniem dużej ilości odpadów. Nie można ich wyrzucać do tradycyjnych przydomowych śmietników – takie działanie jest zagrożone wysokimi karami. Co zatem zrobić z trudnymi śmieciami? Najlepiej zamówić kontener od lokalnej firmy. Oto krótki poradnik, jak się do tego zabrać.

Wywóz gruzu i innych odpadów – od czego zacząć?

Na początku najlepiej oszacować, ile śmieci powstanie podczas inwestycji. Istotne jest także, jakiego rodzaju będą to odpady. Firmy udostępniają zwykle kontenery w wielu wariantach w zakresie wielkości (od 2 do nawet 30 m³ i więcej) i przeznaczenia. Zamówić możemy pojemnik na odpady zmieszane, do którego można wyrzucać niemal wszystkie śmieci powstające podczas typowego remontu, lub też pojemnik na określone rodzaje odpadów (np. tzw. czysty gruz, materiały niebezpieczne, czy wielkogabarytowe).

Niewielki remont, ograniczony na przykład do jednego pomieszczenia, generuje zwykle około 2-3 m³ śmieci, większa inwestycja około 5-8, do 12 m³. Z większych kontenerów korzystają zwykle przedsiębiorstwa budowlane i produkcyjne oraz inne podmioty związane na przykład z przemysłem. Jeśli nie wiesz, jaki kontener będzie odpowiedni w Twoim przypadku, możesz zapytać specjalistów w firmie, z której usług zamierzasz skorzystać.

Wywóz odpadów poremontowych – gdzie się zgłosić?

Na terenie południowej i zachodniej Polski wynajem kontenerów prowadzi między innymi firma EKO-LOGIS. Oferuje wywóz gruzu w Bolesławcu, wywóz gruzu w Lesznie, a także w innych miejscowościach regionu, między innymi w Polkowicach, Ścinawie, czy Legnicy. Potrzebny pojemnik można zamówić telefonicznie lub przez krótki formularz on-line na stronie internetowej. Cały proces trwa kilka minut, a pojemnik dostarczany jest zwykle jeszcze tego samego dnia.

EKO-LOGIS udostępnia kontenery w wielu wariantach w zakresie pojemności, w tym najbardziej popularne: 2,5 m³, 3,5 m³, 7 m³, czy 10,5 m³. Zamówimy tutaj zarówno kontenery na odpady zmieszane, jak i na pozostałe typy odpadów. 

Czy istnieje alternatywa dla kontenerów? 

Osoby, które nie chcą wynajmować kontenerów, mogą dostarczyć wytworzone śmieci do punktów selektywnej zbiórki prowadzonych przez gminę (tzw. PSZOK), jednak rozwiązanie to ma kilka wad. Największą jest fakt, że odpady trzeba  tam dostarczyć we własnym zakresie. W przypadku ciężkich, nieporęcznych i brudzących odpadów po budowie lub remoncie, jest to bardzo trudne. W praktyce jest to także droższe niż wynajęcie kontenera. PSZOK jest dobrym rozwiązaniem w sytuacji, gdy odpadów jest relatywnie mało.

Kontener natomiast zostaje dostarczony pod same drzwi i odebrany (lub wymieniony na nowy) po zapełnieniu. Dzięki temu prowadząc remont, można zaoszczędzić wiele czasu i energii związanej ze składowaniem i transportem odpadów. Zamawiając kontener, mamy także gwarancję, że odpady zostaną zutylizowane zgodnie z prawem i bezpiecznie dla środowiska naturalnego.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%