Zamknij
REKLAMA

W jaki sposób wspomóc proces odchudzania?

09.20, 16.11.2022 . Aktualizacja: 09.23, 16.11.2022

Zaraz lato, a w czasie zimy przybyło Ci kilka kilogramów? A może niedługo czeka Cię ślub najlepszej przyjaciółki, na której jesteś świadkową i chcesz wyglądać obłędnie? Bez względu na to, jaki jest Twój powód, proces odchudzania nie należy do łatwych. Jak jednak można go wspomóc, aby uzyskać upragnione przez nas efekty?

Odpowiednie nawodnienie organizmu

Każdy człowiek powinien pić minimum 1,5-2 litry wody dziennie. Jest to absolutne minimum, aby nasz organizm funkcjonował tak, jak potrzeba. Co więcej, hamuje ona uczucie głodu. Dzięki niej łatwiej nam rozróżnić, czy to co czujemy to pragnienie czy głód. Dobrym działaniem jest również wypijanie szklanki wody na około 20 minut przed spożywanym posiłkiem. Zapełnimy swój żołądek i nie zjemy więcej, niż powinniśmy.

Sposób spożywania posiłków

Istotny jest także sposób, w jaki spożywamy nasze codzienne posiłki. Przygotowując sobie jedzenie dobrze jest pamiętać o kilku radach, które pozwolą nam przyspieszyć proces odchudzania. Jest to:

    • Jedzenie na mniejszych talerzach - każdy z nas chyba zna sformułowanie “jemy oczami”. W pewnym sensie jest to prawda, dlatego dobrze to wykorzystać w codziennej diecie. Porcje, które jemy przekładamy na mniejszy talerz - mózg da sygnał naszemu ciału, że przed nami czeka duża porcja jedzenia. W ten sposób szybciej się najemy.
    • Używanie ostrych przypraw - niektórzy rezygnują ze stosowania ich w swojej kuchni - i to błędnie! Ostre przyprawy przyspieszają metabolizm i ułatwiają spalanie tłuszczu. Ponadto, dzięki nim szybciej poczujemy uczucie sytości.
  • Wprowadzenie do diety warzyw - dodawaj je do każdego posiłku, a szczególnie te niskokaloryczne, jak fasolka, sałata czy ogórek. Warzywa powinny zapełniać połowę Twojego talerza.
  • Powiedz “nie” śmietanie - wymień ją na jogurt naturalny. Ta pozornie niewielka zmiana sprawi, że dostarczysz do swojego organizmu o wiele mniej tłuszczu.
  • Regularność posiłków -  regularne spożywanie posiłków przyczynia się do tego, że organizm sam już będzie wiedział, kiedy ma zgłodnieć. Unikniemy w ten sposób napadów głodu.

Zdrowy sen i mniej stresu

Według badań, jakość naszego snu ma wpływ na metabolizm, dlatego tak ważna jest jego odpowiednia ilość - 7-8 godzin na dobę. U osób, które się nie wysypiają można zaobserwować zwiększony apetyt. Ponadto, razem z przewlekłym stresem, oba te czynnniki zwiększają poziom hormonu stresu w naszym organizmie, powodujący większe uczucie głodu, w wyniku czego zwiększa się również masa ciała. Dbaj więc o odpowiednią ilość i jakość snu oraz znajdź w swoim życiu czas na odprężenie się i relaks.

Aby weprzeć swoją przemianę materii możemy także użyć suplementów, które pomogą nam w polepszeniu metabolizmu. Takim przykładem jest suplement diety WIMIN Lepszy metabolizm. Nie tylko naturalnie wesprze metabolizm, ale także pomaga utrzymać prawidłową wagę.

Aktywność fizyczna

Odpowiednia, zbilansowana dieta to nie wszystko! Aby proces odchudzania dał nam upragnione efekty, musimy wdrożyć do naszego codziennego funkcjonowania aktywność fizyczną. Większa aktywność to więcej spalonych kalorii, które skutkują utratą wagi. Co więcej, ćwiczenia pomaga także w zmniejszeniu ryzyka osteoporozy, zaburzeń lękowych, objawów depresji, wysokiego ciśnienia krwi, cukrzycy typu 2, udaru mózgu czy zawału serca.

(Polecamy)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%