Zamknij
REKLAMA

Automatyzacja w marketingu – jak jest stosowana?

15.09, 22.11.2022 . Aktualizacja: 15.10, 22.11.2022
Skomentuj

Marketing dzisiaj, a marketing dziesięć lat temu, to dwa zupełnie różne zagadnienia. Niby to tylko dekada, a jednak czas ma tu ogromne znaczenie. Dlaczego? Ponieważ wiele nowoczesnych technologii, które obecne są na rynku dzisiaj, znacznie ułatwiają nam działania marketingowe. Idealnym przykładem jest tu marketing automation. Czym jest automatyzacja marketingu i jak stosować ją w akcji?

Czym jest automatyzacja marketingu?

Automatyzacja marketingu, czyli tak zwane marketing automation, to wszystkie działania, w których możemy wykorzystywać konkretne narzędzia do usprawnienia procesu sprzedaży i rozumienia samego użytkownika/klienta. Marketing automation służy zbieraniu informacji na temat odbiorców, by jak najlepiej dopasować do nich konkretną ofertę naszej marki w jak najlepszym czasie. Jest to możliwe oczywiście dzięki algorytmom i sztucznej inteligencji, na których bazują systemy do marketing automation. To sprawia, że osoba zajmująca się marketingiem dla, na przykład, dużej platformy e-commerce, w krótkim czasie zyskuje ogrom informacji, które ułatwiają jej pracę. Poznanie potrzeb potencjalnych klientów to kluczowe zadanie stojące przed marketerami. Dzisiaj, dzięki systemom do marketing automation, jest ono znacznie łatwiejsze. Nie oznacza to oczywiście, że program jest w stanie zrobić za nas wszystko. To jedynie narzędzie. I należy wiedzieć, jak z niego korzystać, a także jak wykorzystywać otrzymaną wiedzę.

Marketing automation – jak to działa?

Marketing automation wykorzystuje się w wielu działaniach, między innymi w e-mail marketingu, content marketingu, aplikacjach mobilnych czy reklamach w sieciach RTB. Dzięki zautomatyzowanym systemom możliwe jest spersonalizowanie oferty i dokładne targetowanie, by dotrzeć do odpowiednich osób – na przykład tych, które już odwiedziły sklep czy witrynę. Efektywność wzrasta, co jest oczywiście jedną z największych zalet automatyzacji. Jak to jednak działa w praktyce? Aby korzystać z marketing automation, konieczna jest odpowiednia platforma umożliwiająca tego typu działania. Ona zajmuje się monitorowaniem i identyfikowaniem zachowań użytkowników na witrynie. Do tego niezbędne są oczywiście pliki cookies. Dzięki pozyskanym danym, możliwe jest przeprowadzenie spersonalizowanej komunikacji w najlepszym do tego momencie – na przykład w chwili, w której dana osoba porzuciła koszyk bądź też wykazała większe zainteresowanie konkretnym produktem. Cały proces jest oczywiście zgodny z prawem i ochroną danych osobowych. Możliwe jest też segmentowanie klientów i potencjalnych klientów, by jak najlepiej dopasować do danej grupy konkretne komunikaty. Na przykład w sytuacji, w której klienci dokonali zakupu miesiąc temu, można przypomnieć im o sklepie, wysyłając reklamę nawiązującą do kolejnych odwiedzin po miesiącu.

Marketing automation to wybawienie dla wielu marketerów, którzy dzięki ogromnej ilości informacji wiedzą, jak budować przekaz do grup klientów i potencjalnych klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat automatyzacji, zajrzyj na stronę AdNext · Grupa 6 agencji marketingowych.

(Polecamy)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%