Zamknij

Portret biznesowy - więcej niż zdjęcie

00:00, 26.08.2020 artykuł sponsorowany

Współczesne portrety biznesowe cieszą się coraz większą popularnością. Warto się nią zainteresować zwłaszcza gdy jesteśmy przedstawicielami wolnych zawodów lub prowadzimy własną działalność gospodarczą. Dzięki dobrym zdjęciom wizerunkowym jesteśmy w stanie zdobyć zaufanie klientów i wyprzedzić konkurencję.

Przestańmy bać się oceny portretu

Większość z nas nie lubi być oceniana. Ogromna część społeczeństwa panicznie boi się oceny. W dzieciństwie byliśmy stale oceniani przez rodziców i nauczycieli. W wielu wypadkach oceny innych ludzi były dla nas źródłem cierpienia. Zła wiadomość jest taka, że ludzie nigdy nie przestaną nas oceniać, a my będziemy oceniać innych ludzi. Często powierzchownie. Być może czasem nasze oceny będą dla innych krzywdzące. Nic na to nie poradzimy, gdyż tak jesteśmy zaprogramowani. Umiejętność do wydania oceny na podstawie kilkusekundowej obserwacji umożliwiła człowiekowi przetrwanie. Mógł on błyskawicznie ocenić, czy dane zwierzę lub człowiek może wyrządzić mu krzywdę, a następnie podjąć decyzję o walce lub ucieczce. Ta umiejętność przydaje się do dziś. 

Jeżeli w żaden sposób nie jesteśmy w stanie uniknąć oceny (ani przestać oceniać), nie ma sensu się tego bać. Warto raczej zastanowić się co zrobić, żeby oceny innych ludzi były dla nas korzystne. Wbrew pozorom mamy na tym polu naprawdę duże możliwości.

W przypadku kontaktów zawodowych nasza uroda nie ma tak wielkiego znaczenia (chyba, że jesteśmy aktorami lub pracujemy w modelingu) jak mogłoby się wydawać. Dla potencjalnych klientów znacznie ważniejsze jest to, czy (nasz wizerunek/portret) budzimy zaufanie, czy wydajemy się być profesjonalistami w swojej dziedzinie.

Dlaczego dobre zdjęcia biznesowe są nam niezbędne?

Współcześnie wiele firm działa (przynajmniej częściowo) w internecie. Jest to duże ułatwienie jeżeli chodzi o kreowanie wizerunku. W przypadku, gdy mielibyśmy stały kontakt z klientami, konieczne byłoby dbanie o wizerunek na co dzień (wymagałoby to wiele pracy i samodyscypliny). Działalność na odległość sprawia, że do wywarcia na ludziach określonego wrażenia wystarczy nam zaledwie kilka fotografii. Być może za jakiś czas będziemy musieli je zmienić, jednak zanim do tego dojdzie będą one intensywnie dla nas pracować.

Zdjęcia biznesowe są nam niezbędne, gdyż dzięki nim potencjalni klienci mogą nas poznać. Należy pamiętać, że obecnie trudno jest być jedynym specjalistą w swojej dziedzinie. Pracowników i firm, które mają do zaoferowania dokładnie to co my jest wiele. Często nawet ich cenniki są bardzo zbliżone do naszych. Należy więc zastanowić się jak w takich warunkach sprawić, żeby klient nawiązał współpracę właśnie z nami. Zaniżanie cen jest kiepskim pomysłem, gdyż może sugerować, że nasze usługi są gorszej jakości niż te, które oferuje konkurencja.

Znacznie lepszy rozwiązaniem jest nawiązanie z klientem relacji. Musimy dać mu się poznać i polubić. Trudno jest to zrobić, gdy wiemy, ze dana osoba tylko raz odwiedzi naszą witrynę internetową (a każde niedociągnięcie może sprawić, że zacznie szukać dalej). Dzięki dobrym zdjęciom biznesowym jest to jednak jak najbardziej możliwe. Muszą być to jednak zdjęcia profesjonalne.

Profesjonalny fotograf biznesowy – jak go znaleźć?

Choć osób, które oferują nam zrobienie zdjęć biznesowych jest obecnie tak wiele jak nigdy przedtem, znalezienie dobrego fotografa biznesowego wcale nie jest zadaniem prostym. Warto zdawać sobie sprawę, że nie każdy (nawet utalentowany) fotograf może specjalizować się w fotografii biznesowej. Jest to bowiem branża, które wymaga wiedzy i doświadczenia. Specjalista zdaje sobie sprawę, że fotografia biznesowa musi spełniać więcej funkcji niż tylko oddanie naszej powierzchowności. Liczy się na niej każdy drobny szczegół (nawet jedno niedociągnięcie może sprawić, że wydamy się potencjalnym klientom niewiarygodni).

Warunkiem koniecznym, który musi spełniać profesjonalny fotograf biznesowy jest posiadanie portfolio. Bez przejrzenia zdjęć biznesowych zrobionych przez daną osobę, nie powinno się rozpoczynać z nią współpracy. Zachęcamy do porównania portfolio przynajmniej kilku fotografów robiących zdjęcia biznesowe. Wybierzmy tego, którego prace przemawiają do nas najbardziej. Cena nie powinna być najważniejszym kryterium wyboru, gdyż oszczędności w tej materii mogą nam bardzo zaszkodzić.

Na zdjęciu: Jakub Tyczkowski Prezes zarządu REKOPOL S.A. 
Autor portretu wizerunkowego: https://krzysztofzaleski.com/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%