Zamknij

Mobile First Index, czyli ukłon w stronę użytkowników smartfonów. Poznaj ważne informacje!

10:17, 01.12.2020 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:13, 09.06.2023

Pozycjonując swoją stronę internetową w wyszukiwarce Google możesz liczyć na szereg korzyści. Rosnąca liczba dziennych odwiedzin, rosnąca renoma marki oraz logo, które błyskawicznie zacznie być kojarzone z Twoimi usługami. Takie przywileje czekają jednak głównie na tych, którzy zaznaczą swoją obecność na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwań. Aby całkowicie zdominować ranking SERP warto śledzić nowości w trendach SEO. W ostatnich latach coraz głośniej o indexie Mobile First. Szacuje się, że w 2020 roku liczba mobilnych użytkowników nadal będzie rosła.

Index Google Mobile First rozłożony na czynniki pierwsze. Sprawdź genezę jego powstania

Otaczający nas świat nieustannie się zmienia. Jeszcze kilka lat temu mogliśmy rozmawiać o dużej dominacji laptopów nad komputerami stacjonarnymi, a dziś notebooki schodzą na dalszy plan. Jaki jest tego powód? Oczywiście błyskawiczny rozwój technologiczny oraz powszechność smartfonów i tabletów. Zmiany te zauważa również Google – stąd właśnie konieczność wprowadzenia indeksu Mobile First. Od kilku sezonów przedsiębiorcy, dla których priorytetem jest zapewnienie możliwie najwyższego poziomu obsługi strony internetowej z urządzenia mobilnego, są nagradzani. Wysokie pozycje w rankingu na organiczne frazy to gra warta świeczki. Tym bardziej, że pozycjonowanie stron i wspinaczka na sam szczyt pierwszej odsłony wyników wyszukiwania w ostatnich latach cieszą się ogromną popularnością. Mobile First ma więc niebagatelne znaczenie w kwestii ustalania kolejności indeksowania. Można zaryzykować tezę, że przedsiębiorcy rezygnujący z użytkowników mobilnych mocno stracą nie tylko w 2020 roku, ale także w kolejnych latach. Algorytm Google z całą pewnością będzie zwracał szczególną uwagę na internautów, którzy generują ponad połowę miesięcznego ruchu w wyszukiwarkach.

Sprawdź czy Twoja strona odpowiada na Mobile First Index? Podpowiadamy, jak to zrobić!

Aby pozycjonowanie mogło cieszyć się wysoką skutecznością, musisz spełnić wszystkie wiadome czynniki rankingowe. Łącznie jest ich kilkaset, jednak wiele z nich ujrzało już światło dzienne i na samym szczycie tej listy można ujrzeć właśnie Mobile First Index. Nie ma znaczenia, czy Twoja firma działa na terenie dużej miejscowości, jak Warszawa, czy w zauważalnie mniejszym mieście. Responsywność zawsze powinna być z Tobą! Aby ją sprawdzić wystarczy skorzystać z darmowego narzędzia Google Search Console. To właśnie tam otrzymasz odpowiedź na pytanie, czy prowadzona przez Ciebie strona odpowiada na wymagania mobilnych użytkowników. Jeśli tak – możesz przejść do kolejnych etapów walki o sam szczyt rankingu. W innym przypadku musisz zadbać o wygodę wyświetlania na smartfonach czy tabletach. Pomocny może okazać się portal responsywny, czyli RWD. To strona internetowa, która automatycznie dopasowuje się do rozmiaru wyświetlacza i doskonale prezentuje swoją treść. Wiele doświadczonych agencji marketingowych, takich jak Afterweb pomoże Ci w utworzeniu portalu spełniającego wszystkie wymogi algorytmu Google oraz rzeczywistych użytkowników strony.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%