Pozycjonując swoją stronę internetową w wyszukiwarce Google możesz liczyć na szereg korzyści. Rosnąca liczba dziennych odwiedzin, rosnąca renoma marki oraz logo, które błyskawicznie zacznie być kojarzone z Twoimi usługami. Takie przywileje czekają jednak głównie na tych, którzy zaznaczą swoją obecność na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwań. Aby całkowicie zdominować ranking SERP warto śledzić nowości w trendach SEO. W ostatnich latach coraz głośniej o indexie Mobile First. Szacuje się, że w 2020 roku liczba mobilnych użytkowników nadal będzie rosła.
Otaczający nas świat nieustannie się zmienia. Jeszcze kilka lat temu mogliśmy rozmawiać o dużej dominacji laptopów nad komputerami stacjonarnymi, a dziś notebooki schodzą na dalszy plan. Jaki jest tego powód? Oczywiście błyskawiczny rozwój technologiczny oraz powszechność smartfonów i tabletów. Zmiany te zauważa również Google – stąd właśnie konieczność wprowadzenia indeksu Mobile First. Od kilku sezonów przedsiębiorcy, dla których priorytetem jest zapewnienie możliwie najwyższego poziomu obsługi strony internetowej z urządzenia mobilnego, są nagradzani. Wysokie pozycje w rankingu na organiczne frazy to gra warta świeczki. Tym bardziej, że pozycjonowanie stron i wspinaczka na sam szczyt pierwszej odsłony wyników wyszukiwania w ostatnich latach cieszą się ogromną popularnością. Mobile First ma więc niebagatelne znaczenie w kwestii ustalania kolejności indeksowania. Można zaryzykować tezę, że przedsiębiorcy rezygnujący z użytkowników mobilnych mocno stracą nie tylko w 2020 roku, ale także w kolejnych latach. Algorytm Google z całą pewnością będzie zwracał szczególną uwagę na internautów, którzy generują ponad połowę miesięcznego ruchu w wyszukiwarkach.
Aby pozycjonowanie mogło cieszyć się wysoką skutecznością, musisz spełnić wszystkie wiadome czynniki rankingowe. Łącznie jest ich kilkaset, jednak wiele z nich ujrzało już światło dzienne i na samym szczycie tej listy można ujrzeć właśnie Mobile First Index. Nie ma znaczenia, czy Twoja firma działa na terenie dużej miejscowości, jak Warszawa, czy w zauważalnie mniejszym mieście. Responsywność zawsze powinna być z Tobą! Aby ją sprawdzić wystarczy skorzystać z darmowego narzędzia Google Search Console. To właśnie tam otrzymasz odpowiedź na pytanie, czy prowadzona przez Ciebie strona odpowiada na wymagania mobilnych użytkowników. Jeśli tak – możesz przejść do kolejnych etapów walki o sam szczyt rankingu. W innym przypadku musisz zadbać o wygodę wyświetlania na smartfonach czy tabletach. Pomocny może okazać się portal responsywny, czyli RWD. To strona internetowa, która automatycznie dopasowuje się do rozmiaru wyświetlacza i doskonale prezentuje swoją treść. Wiele doświadczonych agencji marketingowych, takich jak Afterweb pomoże Ci w utworzeniu portalu spełniającego wszystkie wymogi algorytmu Google oraz rzeczywistych użytkowników strony.