Zamknij

Jak opanować copywriting kurs od podstaw

00:00, 16.04.2021 artykuł sponsorowany

Zastanawiasz się, jak stworzyć teksty reklamowe, które zapewnią Ci nowych klientów i rozwiną Twój biznes? Chciałbyś zarabiać na pisaniu? Z tego artykułu dowiesz się, jak opanować copywriting, czyli najskuteczniejsze techniki użytkowego posługiwania się słowem.

Dlaczego warto nauczyć się copywritingu

Większość przedsiębiorców nie zwraca uwagi, jak wielką rolę w ich działalności odgrywa słowo pisane. Oferty handlowe, opisy produktów, wiadomości e-mail, treść wpisów w mediach społecznościowych – to w dzisiejszych czasach podstawa komunikacji z klientem. Natomiast zła konstrukcja tych treści regularnie odpowiada za poważne trudności z wykorzystaniem pełnego potencjału biznesu.

Te problemy są szczególnie widoczne w internecie. Przede wszystkim dlatego, że użytkownicy sieci wykształcili specyficzny sposób odbioru komunikatów. Są zdecydowanie mniej uważni, niż odbiorcy mediów tradycyjnych. O uwagę internauty każdego dnia rywalizują tysiące podmiotów, a treści reklamowe bardzo płynnie przeplatają się z treściami o innym charakterze. Internauta musi dokonywać błyskawicznej selekcji, aby w gąszczu najróżniejszych informacji znaleźć te, które faktycznie go interesują. Jeżeli treść komunikatu go nie zainteresuje – wybierze inną dostępną opcję.

Podstawowym zadaniem copywritingu jest dostosowywanie treści tekstowych do potrzeb oraz preferencji potencjalnych klientów. Copywriter, poprzez wykorzystanie odpowiednich słów, zwrotów oraz konstrukcję tekstu jest w stanie przekonać odbiorców do kliknięcia w wybrany link, zapoznania się z treścią oferty lub wykonania innej interakcji, na której mu zależy. Copywriting to również umiejętność sprawnej komunikacji zgodnie z zasadami wybranego kanału (np. medium społecznościowego). Co w dzisiejszych czasach może stanowić całkiem spore wyzwanie. Bo nie dość, że użytkownicy sieci wykształcili szereg nawyków, które cechują ich jako ogół, istnieją też specyficzne nawyki użytkowników poszczególnych portali (np. komunikacja marketingowa na Facebooku może zdecydowanie różnić się od komunikacji marketingowej na Twitterze lub LinkedIn).

W czasach dynamicznego rozwoju branży internetowego handlu copywriting to również ciekawa ścieżka rozwoju zawodowego. W sieci pojawia się coraz więcej ogłoszeń dotyczących zatrudnienia na stanowisku copywritera. Zarobki w tej branży nieustannie rosną, a skuteczny copywriter w najbliższym czasie na pewno nie będzie narzekał na brak pracy.

Jak opanować copywriting

Kluczem do sukcesu w copywritingu jest zrozumienie potrzeb i oczekiwań odbiorców. Skuteczny twórca treści użytkowych musi nauczyć się posługiwać językiem swojej grupy docelowej. Jak tego dokonać? Pierwszym krokiem jest zebranie informacji o potencjalnych klientach. Zanim przystąpisz do pracy nad tekstem zastanów się, do kogo będziesz kierował swój komunikat. Postaraj się określić płeć, wiek, zawód oraz zainteresowania swoich odbiorców. Pomyśl, z jakich portali korzystają te osoby? Czym charakteryzuje się ich język? W jaki sposób możesz zdobyć ich zainteresowanie?

Dopiero wyposażony w te informacje możesz przystąpić do redagowania podstawowej wersji tekstu. Na tym etapie istnieje kilka ogólnych zasad, których zastosowanie znacznie poprawi skuteczność Twoich treści marketingowych. Ich opanowanie jest bardzo proste i zajmuje najwyżej kilka godzin. Najszybciej opanujesz je podczas dobrze przygotowanego kursu. Internetowy kurs copywritingu znajdziesz tutaj https://zarabiajnapisaniu.com/sklep/copywriter-kurs-online/.

W trakcie komponowania swoich treści zawsze miej na uwadze sposób w jaki internauci korzystają z sieci. W tym przypadku „mniej” bardzo często znaczy „więcej”. Postaraj się błyskawicznie wskazywać odbiorcy charakter oferowanych produktów i usług oraz korzyści, które odniesie w wyniku transakcji. Nie zanudzaj go. Pisz konkretnie.

Wykazuj się empatią. W trakcie pracy zawsze powinieneś myśleć o swoim odbiorcy. Pamiętaj też, aby nigdy nie ograniczać się do jednej wersji tekstu. Marketing w internecie daje Ci ogromne możliwości badania wyników Twoich kampanii. Wykorzystuj je. Przygotowując co najmniej dwie wersje tekstu, jesteś w stanie błyskawicznie stwierdzić, która z nich zapewnia Ci lepsze wyniki.

Nauka copywritingu to proces. Jednak każda godzinna poświęcona na doskonalenie komunikacji z klientem jest opłacalna. Podczas pracy nad tekstami zdobywasz mnóstwo cennych informacji o potrzebach Twoich klientów. Dzięki nim możesz udoskonalić nie tylko treści reklamowe ale również swoje produkty lub usługi. Ponadto wysoki poziom tekstów to najlepsza wizytówka każdej firmy. Dowód profesjonalizmu oraz rzetelności.

Jeżeli chciałbyś rozpocząć karierę copywritera w sieci znajdziesz mnóstwo portali, które pośredniczą w realizacji zleceń na teksty. Rejestracja na takich portalach jest darmowa. Gdy zdobędziesz podstawowe umiejętności – to świetne miejsce do szlifowania swojego warsztatu. Szczególnie, że pracując na takim portalu nie podejmujesz zobowiązania do napisania określonej liczby tekstów miesięcznie. Wybierasz poszczególne zlecenia, których realizacja zajmuje od kilkunastu minut do kilku godzin. Dzięki temu pracujesz tylko wtedy, gdy chcesz. Następnie możesz rozwijać swoją karierę jako freelancer lub pracownik agencji reklamowej.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%