Zamknij

Ważniejszy dla fryzjera jest komentarz czy opinia?

00:00, 13.11.2021 artykuł sponsorowany

Internet przyzwyczaił nas do oceniania praktycznie wszystkiego. Na porządku dziennym jest zaś udzielanie opinii o produktach oraz usługach. Większość portali, które organizują różnorodne rankingi, zachęca, by zostawić ocenę na podstronie niedawno zakupionej pralki lub fryzjera w Poznaniu, u którego robiliśmy balejaż. Na pierwszy rzut oka trudno jednak wyliczyć wagę każdej pozostawionej w ten sposób opinii. W tym artykule spróbujemy zmierzyć się z tym dylematem.

Wartość słów

W pracy fryzjera z Gdańska, czy Krakowa niezwykle istotne jest, by być pewnym siebie i posiadanych umiejętności. Jest to motor, który pozwala w tym biznesie przeć do przodu i osiągać kolejne sukcesy. Trudno jednak czasami wywnioskować, czy klienci również postrzegają nas dobrze – szczególnie jeśli od kilku tygodni zauważamy w kalendarzu więcej pustych miejsc. W takim momencie koniecznie chcielibyśmy dowiedzieć się, co takiego robimy, że klientów w salonie ubywa. Niejako zajrzeć do ich głów pomagają komentarze lub wypowiedzi, pozostawione na forach internetowych oraz licznych serwisach www. Jeśli do tego prowadzimy rejestrację wizyt przez aplikacje, powinniśmy znaleźć tam morze informacji na nasz temat. Nie zawsze jednak będą one konkretne. Zbyt wiele nie wywnioskujemy z komentarza, który brzmi „w porządku”. Nie oddaje on w pełni tego, co miał na myśli odbiorca. Taki komentarz może równe dobrze oznaczać, że wszystko było przeprowadzone, jak należy albo dostrzeżone zostały pewne braki.

Oceny też są przydatne

W takim przypadku ogromną wagę zyskują oceny. Do tak swobodnie i mało konkretnie wyrażonych myśli dodatek w postaci liczby, umiejscowionej na konkretnej skali, da nam obraz tego, jak postrzegany jest nasz salon fryzjerski lub wykonywana w nim usługa. Przytoczone „w porządku” z 5/5 to bardzo zadowolony klient. Jeśli zaś do powyższego komentarza słownego dodamy 4/5 lub nawet 3/5 – to oznacza, że jeszcze wiele musimy poprawić, by usługa miała naprawdę dobrą jakość, a tylko taka przyciągnie do salonu kolejnych interesantów. W ogólnym rozrachunku to właśnie ocena liczbowa będzie miała przewagę nad słowną.

Ponadto, większość osób zainteresowanych usługami fryzjerskimi, patrzy przede wszystkim na liczby. Salon w okolicy ma ocenę 3 na 10 punktów? Prawdopodobnie żaden użytkownik internetowej sieci do niego nie zajrzy. Pozytywna ocena, powyżej 4/5 lub 8/10 działa na zainteresowanego niczym magnes, ponieważ wie, że w tym miejscu większość klientów została bardzo dobrze obsłużona. Tym samym wzrasta zaufanie do Twojej firmy, a Ty odnotowujesz wzrost umawianych wizyt, dzięki dobrej opinii w sieci.

Sprawdź siebie z Orłami Fryzjerstwa!

Właśnie tak dobrze radzące sobie salony fryzjerskie, docenia się w plebiscycie Orły Fryzjerstwa. Wystarczy wejść na stronę www.orlyfryzjerstwa.pl, by zgłosić udział w jednym z największych konkursów tego typu w sieci. Jest on jednak jedyny w swoim rodzaju ze względu na jury, którym są wszyscy oceniający na portalach typu Google, Facebook, Zumi itp. Każdy głos liczbowy ma znaczenie, a wyróżnienie otrzymuje każdy salon, który osiągnie średnią wszystkich ocen równą 8 punktów lub więcej (w sakli 10-punktowej). Laureaci dostają w nagrodę zaszczytne miejsce na stronie internetowej plebiscytu, która jest swoistą wyszukiwarką najlepszych przedsiębiorców branży w każdym mieście Polski.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%