Zamknij

Czy ulotki są skuteczną formą reklamy w czasach Internetu?

09:18, 03.01.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:22, 03.01.2022

W dzisiejszych czasach można zastanawiać się, czy ulotki są wciąż skuteczne. Patrząc jednak na analizy rynkowe, łatwo zrozumieć, dlaczego tradycyjne narzędzia marketingowe cieszą się tak dużym zainteresowaniem. Trzeba jednak pamiętać o tym, że za skutecznością każdej kampanii reklamowej stoją produkty, które wykorzystujemy, czyli właśnie ulotki. Projekt i jakość tych elementów bezpośrednio przekładają się na poziom sukcesu kampanii reklamowej.

Ulotki. Zapomniany artefakt reklamowy czy idealne narzędzie reklamowe?

Ulotki zna każdy. Mieszkając w mieście, mamy z nimi do czynienia prawdopodobnie codziennie. Podobnie zresztą, jak kilka dekad temu. W kontekście tego, jak wszystko wokół nas się zmienia, naturalnie można się dziwić, z czego wynika tak wysoki poziom zainteresowania formą reklamy, która znana jest od dawna.

Czy ulotki są skuteczne? Okazuje się, że jak najbardziej! Chociaż świat się zmienia, a reklama internetowa wypiera wiele tradycyjnych form marketingowych, ulotki wciąż mają się świetnie. To bezpośrednia reklama, która potrafi generować bardzo zadowalający poziom konwersji (stosunek osób, które skorzystały z usług względem stosunku osób, które otrzymały ulotkę). Druk ulotek jest dziś tańszy niż kiedykolwiek, dlatego narzędzie to cieszy się dużym zainteresowaniem zarówno powszechnie rozpoznawalnych marek globalnych, jak i firm lokalnych.

Przyczyn wiecznie trwającego sukcesu ulotek należy także upatrywać w procesie targetowania reklam. Inne formy marketingu – zwłaszcza reklama internetowa – mają ogromne zdolności dotarcia do różnych, ale z drugiej strony nie wszystkich grup odbiorców. Istnieje wiele branż, które bez ulotek nie byłyby w stanie skutecznie pozyskiwać nowych klientów. Ulotki sprawdzają się doskonale, gdy statystycznym odbiorcą jest osoba w starszym wieku, do której dostęp kanałami internetowymi jest ograniczony lub zerowy. Oprócz tego ulotki stanowią świetny dodatek marketingowy do innych akcji reklamowych. W wielu sektorach wykorzystywane są chociażby do podtrzymywania i budowania relacji, a także zachęcania dotychczasowych klientów do dalszego korzystania z usług firmy.

Kiedy ulotka działa, a kiedy nie działa?

W gruncie rzeczy pytanie, czy ulotki są skuteczne, należałoby zamienić na następujące: co wpływa na ich poziom skuteczności? Pomijając w tym momencie aspekty związane z kolportażem i analizą strategiczną kampanii, należy zwrócić uwagę na to, co widzą odbiorcy reklamy. Czy będzie to atrakcyjny przekaz na wysokiej jakości papierze, który ewidentnie się czymś wyróżnia? Czy może będzie to zwykła karteczka, która przypomina miliony innych, zalegających w skrzynce pocztowej?

Jakość ma priorytetowe znaczenie. Dobrze wykonana ulotka – którą można znaleźć np. w tym miejscu: https://www.drukarniaonline.pl/product/print/1719/ulotki – powinna zachęcać sposobem wykonania. Dlatego każdy, kto rozważa zlecenie druku wizytówek, powinien opracować oryginalny pomysł graficzny i nietuzinkowy przekaz, który sprawi, że reklama będzie unikatowo i przyciągająca wzrok. Należy też pamiętać o wyborze dobrego papieru o niezbyt niskiej gramaturze. Im wyższa gramatura papieru, tym wytrzymalsza i bardziej prestiżowa będzie ulotka. Ulotki obecnie drukowane mogą być w przeróżnych formatach, dlatego każdy jest w stanie znaleźć idealną formę dla swojej kampanii.

Artykuł zewnętrzny

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%