Zamknij

Marketing w internecie — trendy w 2023 roku

14:00, 02.10.2023 Aktualizacja: 14:00, 02.10.2023

Nie od dziś wiadomo, że w dobie maksymalnej cyfryzacji, promocja biznesów na dobre rozgościła się w świecie on-line i to tam, najlepiej jest kumulować swoje działania reklamowe. Jednak marketing w internecie to dość obszerne zagadnienie, które stale ewoluuje. To, co działało wcześniej, aktualnie może już nie dawać efektów. Aby nie przepalać budżetów i osiągać zyski z kampanii reklamowych, musisz być na bieżąco w trendach — przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, na jaki marketing internetowy postawić w 2023 roku!

Content marketing to podstawa

Trudno zaczynać jakiekolwiek działania promocyjne, bez wcześniejszego ustalenia komunikacji pomiędzy komunikatem, a jego odbiorcą. W internecie, jesteśmy właściwie zalewani treściami (lepszej i gorszej jakości), dlatego to właśnie od nich powinniśmy zacząć.

Content marketing polega na tworzeniu wartościowej, relewantnej i spójnej treści, która przyciąga oraz angażuje odbiorców. W przeciwieństwie do tradycyjnych form reklamy, które ze względu na przebodźcowanie komunikatami i ślepotę banerową, często są ignorowane, treści dostarczone w ramach content marketingu mają na celu przekazywanie wartości i rozwiązania problemów użytkowników.

Nie chodzi więc już o to, aby po prostu być obecnym w Internecie. W marketingu internetowym trzeba tworzyć zawartość, która przykuwa uwagę, wciąga i zmusza do działania. Jeśli Twoja marka nie dostarcza wartościowych treści, po prostu ginie w gąszczu internetowego zgiełku, a przecież nie o to tutaj chodzi.

Pozycjonowanie stron internetowych

No dobrze. Załóżmy, że masz już przygotowane wysokiej jakości treści, które faktycznie niosą ogromną wartość dla użytkownika. Czy to wystarczy, aby odnieść sukces w marketingu internetowym? Oczywiście, że nie! Bo, aby treści realnie dotarły do odbiorców, strona, na której się znajdują, musi być widoczna, czyli pojawić się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Stąd prosty wniosek — marketing w internecie nie obejdzie się również bez SEO.

Pozycjonowanie stron internetowych to stały i niekończący się proces działań, nad optymalizacją danej witryny. Głównym celem SEO, jest zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania (często nazywanych organicznymi) i przyciągnięcie do niej większej liczby użytkowników.

Profesjonalna optymalizacja witryny nie tylko zwiększa widoczność Twojej strony, ale przy okazji, przyciąga też bardziej wartościowy ruch – ludzi aktywnie szukających tego, co oferujesz. To oznacza większą konwersję, wyższą sprzedaż i lepszy wskaźnik ROI.

Kampanie reklamowe Google Ads

Google jest jednym z najważniejszych narzędzi marketingowych dla firm pragnących skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów. Jako najważniejsza wyszukiwarka internetowa, monetyzuje swój sukces, udostępniając firmom opcję płatnych kampanii reklamowych oferowanych przez platformę Google Ads.

Płatne kampanie reklamowe w Google polegają na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy wpisują określone słowa kluczowe w wyszukiwarce, przeglądają odpowiednie strony czy też spełniają inne ustalone kryteria docelowe. Adsy pojawiają się jeszcze wyżej, niż organiczne wyniki wyszukiwania.

Precyzyjne targetowanie pozwala na dotarcie do określonej grupy odbiorców, uwzględniając ich zainteresowania, wiek, płeć czy nawet historię przeglądania. W przeciwieństwie do wielu innych form marketingu internetowego, Google Ads może przynieść niemal natychmiastowe rezultaty.

Inne rodzaje marketingu internetowego

Chociaż wspomniane wyżej działania, są ważnymi i skutecznym elementami każdej strategii marketingowej, to są one jednak jedynie wierzchołkiem góry lodowej wśród możliwości, jakie oferuje marketing internetowy. Istnieje wiele innych aspektów i kanałów, które razem tworzą kompleksową i efektywną obecność online. Marketing w mediach społecznościowych, influencer marketing, czy kampanie PCC, to również ważne i potrzebne działania, o których nie możesz zapominać.

Zrozumienie i optymalizacja wszystkich tych elementów może być wyzwaniem, dlatego warto zastanowić się nad współpracą z ekspertami w tej dziedzinie. Agencja marketingu internetowego Double Digital posiada doświadczenie i wiedzę, która może pomóc Twojej firmie w pełni wykorzystać potencjał internetu. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się ich ofertą!

(Artykuł promocyjny)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%