Dane jednego z najpopularniejszych serwisów aukcyjnych w Polsce nie mogą kłamać. A zgodnie z nimi, sprzedaż produktów sfotografowanych na białym tle potrafi różnić się o nawet 12% względem alternatyw pozbawionych jednolitego, jasnego backgroundu. W wielu przypadkach te kilkanaście punktów procentowych może okazać się zbawieniem, dlatego przygotowując sprzedaż asortymentu w sieci, rekomendujemy wykonanie zdjęć produktowych na białym tle właśnie. Napisaliśmy nawet krótki artykuł, uwydatniający kluczowe korzyści tego typu zabiegów. Chcesz wiedzieć, dlaczego wielu doświadczonych ekspertów uważa, że białe tło fotograficzne i Twój produkt to połączenie skazane na sprzedażowy sukces? Koniecznie przeczytaj i wykorzystaj swoją szansę.
Biel kojarzona jest z czystością, przejrzystością oraz szeroko rozumianą perfekcją. Nie skupia na sobie uwagi potencjalnego Klienta, więc nie spowoduje, że zostanie on rozproszony. Wykorzystanie białego tła fotograficznego przy reklamie produktu, zwłaszcza w sieci, to sztuczka zachęcająca do jeszcze większej interakcji z określonym przedmiotem. Jego jasne otoczenie doskonale eksponuje to, co w danej sytuacji będzie najważniejsze – sprzedawany przez Ciebie towar. Oczywiście to w założeniu, że sam w sobie nie posiada on białych elementów, które mogłyby się zlewać z tłem. Za ogromną zaletę białych teł fotograficznych należy uznać również kontrastowanie z kolorami, jakie widoczne są na sprzedawanym produkcie. Dzięki temu jesteś w stanie uzyskać większą wyrazistość asortymentu wystawionego na firmowej stronie internetowej, portalu aukcyjnym czy innych takich miejscach. Specjaliści w zakresie sprzedaży teł fotograficznych z Bingoland zauważają, iż biel w tle sprawia u potencjalnych Klientów pozytywne odczucia odnośnie atrakcyjności, funkcjonalności lub też smaku. Wszystko uzależnione jest od tego, co dokładnie sprzedajesz. Warto mieć jednak na uwadze, że białe tła są mocno uniwersalne i z pewnością idealnie sprawdzą się w Twojej firmie.
Zdarzają się jednak przypadki, kiedy w kampanii reklamowej lub w materiałach promocyjnych nie można użyć zdjęć z widocznym białym tłem. Odseparowanie postaci bądź konkretnego produktu od oryginalnego backgroundu to zupełnie powszechny zabieg, stosowany w grafice komputerowej. Ale każdy, kto kiedykolwiek wykonywał tego typu czynności wie, że rozdzielenie wspomnianych tutaj elementów z wielokolorowego tła, może być po prostu bardzo czasochłonne. Zdecydowanie lepiej na tym polu wypadają osoby lub produkty, które sfotografowano już na białych tłach. Możliwość stosunkowo prostej obróbki takich zdjęć to kolejna zaleta, przemawiająca za stosowaniem białych teł fotograficznych w reklamie i szeroko rozumianym marketingu.