Zamknij

Niebawem w Lesznie i powiecie leszczyńskim znów będą zamknięt przejazdy drogowo-kolejowe. Na jak długo?

18:12, 17.02.2021 Tekst i fot. J.W. Aktualizacja: 11:08, 24.02.2021
Skomentuj

Niebawem zamykane będą przejazdy kolejowe na odcinku od Rawicza do Czempinia, zatem także w Lesznie i powiecie leszczyńskim. Z jakiego powodu?

Bo na 70-kilometrowym odcinku szlifowane będą szyny. Takie prace wykonywane przez firmę Torpol rozpoczną się w przyszłym tygodniu i mają potrwać do połowy kwietnia.

Szyny, całe tory są nowe na odcinku od Wrocławia do Poznania, który został zmodernizowany. Odbywa się na nim normalny ruch pociągów. Dlaczego więc szyny mają być jeszcze szlifowane i na czym to polega?

- Szlifowanie polega na ścieraniu bardzo cienkiej warstwy szyn - tłumaczy Radosław Śledziński, rzecznik PKP PLK. - Taki „zabieg” wykonuje się specjalną maszyną. Dzięki szlifowaniu szyny są jeszcze precyzyjniej wyprofilowane, co niweluje drgania i hałas podczas jazdy pociągu. Tym samym zwiększa komfort jazdy podróżnych, a ponadto wydłuża żywotność torów .

Rzecznik zapewnia, że szlifowanie szyn na poszczególnych odcinkach jednego lub drugiego toru nie będzie wpływać na kursowanie pociągów, natomiast przejazdy kolejowo-drogowe zostaną zamknięte na jeden maksymalnie dwa dni.

 - Będą zamykane w różnych terminach uzależnionych od tego, na jakim odcinku odbywać się będą prace. Wykonawca robót poinformuje w z odpowiednim wyprzedzeniem zarządców dróg o planowanym terminie zamknięcia danego przejazdu i uzgodni z nimi tymczasową reorganizację ruchu. Będą o niej informować tablice.

W powiecie leszczyńskim, przy drogach powiatowych, zamykane będą przejazdy w Kłodzie, Wilkowicach, Lipnie i Górce Duchownej. W Lesznie przejazdy przy ulicach 1 Maja, Henrykowskiej i Dożynkowej.

(Tekst i fot. J.W.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

TT

5 2

Ciekawe ile to wszystko kosztuje? Dobre i sprawne elementy infrastruktury są wymieniane na nowe, do tego zbędne inwestycje jak np. tunel w ciągu ul. Okrężnej. Kto z niego będzie korzystał? Tunel tak, owszem, ale żeby w takim miejscu? Po co, no chyba jedynie żeby do Dino po fajki skoczyć skrótem. Za te wszystkie zbędne i *%#)!& inwestycje możnaby wybudować np. wiadukt lub tunel na 1 Maja.
22:53, 17.02.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

TT

2 0

* ocenzurowano słowo G Ł U P I E
to nie jest wulgarne słowo 22:57, 17.02.2021


MieszkaniecMieszkaniec

3 2

Tunel w tym miejscu jest absolutnie potrzebny jest to tunel pieszo rowerowy. Skraca drogę do galerii biedronki, kauflandu,i w inne miejsca i tak jest bardzo potrzebny przede wszystkim dla starszych ludzi a *%#)!& to są takie komentarze. Pozdrawiam 09:28, 18.02.2021


reo

HejHej

3 0

40 km = 462 mln zł Czas pracy, szczerze to już nie pamiętam, ale od czasu zamiany Astaldi na Torpol minęły już z 2 lata, czyli razem z 5 lat xD 08:33, 18.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PanToFelekPanToFelek

0 0

i co teraz dziś masz pusty dom i zmartwioną twarz .....Jedzie pociąg z daleka na nikogo nie czeka .....AMNEZJA jak łatwo tak swemu bratu napluć w twarz 21:48, 21.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

europeurop

0 0

a kiedy będą polerowane szwele betonowe ktore przyczynią się do zmniejszenia zużycia energii elektrycznej taką ściemę to pisiorom wciskać możecie poprostu szlifujećie fuszerkę czyli nierowności przy ukladaniu szyn i podkladow zwanych szwelami nie mówiąc że podłoże pod torami tęz siada i teraz trzeba zaszlifować i za dwa lata znowu będą szlifować 19:08, 22.02.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%