Spis treści: Krok 1: określ swoje przewagi konkurencyjne; Krok 2: przystąp do grupy biznesowej; Krok 3: poinformuj klientów, że jesteś w grupie biznesowej; Krok 4: wypróbuj aktywne i pasywne metody rekomendacji; Krok 5: zaproponuj konkretną współpracę innym członkom grupy biznesowej.
Przeczytałeś już nasz artykuł, w którym wyjaśniliśmy, czym jest marketing rekomendacji? Nie dziwimy się więc, że chcesz wykorzystać tę strategię w Twojej działalności. Pozyskiwanie klientów z polecenia i możliwość pakietowego sprzedawania usług zapewniają ogromny handicap w rywalizacji z konkurencją. Sprawdź zatem, jak zacząć korzystać z marketingu rekomendacji krok po kroku.
Będzie Ci to potrzebne na etapie zacieśniania relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Inne firmy będą chętnie rekomendować Twoje usługi swoim klientom, ale tylko pod warunkiem, że rzeczywiście jesteś w stanie zagwarantować konkretną jakość, atrakcyjny produkt/usługę i na tym polu wyróżniasz się na tle rynkowej konkurencji.
Nie myl grupy biznesowej z franczyzą. Mamy tutaj na myśli luźny związek firm działających w różnych branżach, które wyznają podobne wartości (np. w zakresie obsługi klienta) i chcą ze sobą współpracować, zachowując przy tym pełną niezależność. Przykładem takiej grupy biznesowej jest Soluma Group.
Po dołączeniu do grupy biznesowej od razu przekaż taką informację swoim klientom, co zapoczątkuje marketing rekomendacji z Twojej strony. Część klientów z pewnością zapozna się z ofertami pozostałych członków grupy i być może nawet się z nimi skontaktuje z prośbą o przedstawienie propozycji współpracy.
Przykładem pasywnej rekomendacji jest wspomniane wcześniej poinformowanie klientów o uczestniczeniu w grupie biznesowej. Jeśli natomiast chodzi o aktywne formy polecania usług firm partnerskich, to możemy tutaj podać przykład zaproponowania klientowi kompleksowej realizacji jakiegoś zlecenia przy współudziale partnera.
Oczywiście w marketingu rekomendacji chodzi o wzajemność, dlatego sam również masz prawo oczekiwać, że Twoi partnerzy będą polecać Twoją ofertę swoim klientom. Aby ich do tego zachęcić skontaktuj się z nimi i zaproponuj im konkretną współpracę – na przykład połączenie usług w pakiety sprzedawane klientom.
Marketing rekomendacji ma sens wyłącznie wtedy, gdy pozyskamy… źródło rekomendacji. Warto zadbać o to, aby było to źródło stabilne, wartościowe i różnorodne, co gwarantuje właśnie uczestnictwo w grupie biznesowej.