Zamknij

Jak zacząć korzystać z marketingu rekomendacji?

14:44, 18.05.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:17, 19.05.2022

Spis treści: Krok 1: określ swoje przewagi konkurencyjne; Krok 2: przystąp do grupy biznesowej;  Krok 3: poinformuj klientów, że jesteś w grupie biznesowej; Krok 4: wypróbuj aktywne i pasywne metody rekomendacji; Krok 5: zaproponuj konkretną współpracę innym członkom grupy biznesowej.

Przeczytałeś już nasz artykuł, w którym wyjaśniliśmy, czym jest marketing rekomendacji? Nie dziwimy się więc, że chcesz wykorzystać tę strategię w Twojej działalności. Pozyskiwanie klientów z polecenia i możliwość pakietowego sprzedawania usług zapewniają ogromny handicap w rywalizacji z konkurencją. Sprawdź zatem, jak zacząć korzystać z marketingu rekomendacji krok po kroku.

Krok 1: określ swoje przewagi konkurencyjne

Będzie Ci to potrzebne na etapie zacieśniania relacji z potencjalnymi partnerami biznesowymi. Inne firmy będą chętnie rekomendować Twoje usługi swoim klientom, ale tylko pod warunkiem, że rzeczywiście jesteś w stanie zagwarantować konkretną jakość, atrakcyjny produkt/usługę i na tym polu wyróżniasz się na tle rynkowej konkurencji.

Krok 2: przystąp do grupy biznesowej

Nie myl grupy biznesowej z franczyzą. Mamy tutaj na myśli luźny związek firm działających w różnych branżach, które wyznają podobne wartości (np. w zakresie obsługi klienta) i chcą ze sobą współpracować, zachowując przy tym pełną niezależność. Przykładem takiej grupy biznesowej jest Soluma Group.

Krok 3: poinformuj klientów, że jesteś w grupie biznesowej

Po dołączeniu do grupy biznesowej od razu przekaż taką informację swoim klientom, co zapoczątkuje marketing rekomendacji z Twojej strony. Część klientów z pewnością zapozna się z ofertami pozostałych członków grupy i być może nawet się z nimi skontaktuje z prośbą o przedstawienie propozycji współpracy.

Krok 4: wypróbuj aktywne i pasywne metody rekomendacji

Przykładem pasywnej rekomendacji jest wspomniane wcześniej poinformowanie klientów o uczestniczeniu w grupie biznesowej. Jeśli natomiast chodzi o aktywne formy polecania usług firm partnerskich, to możemy tutaj podać przykład zaproponowania klientowi kompleksowej realizacji jakiegoś zlecenia przy współudziale partnera.

Krok 5: zaproponuj konkretną współpracę innym członkom grupy biznesowej

Oczywiście w marketingu rekomendacji chodzi o wzajemność, dlatego sam również masz prawo oczekiwać, że Twoi partnerzy będą polecać Twoją ofertę swoim klientom. Aby ich do tego zachęcić skontaktuj się z nimi i zaproponuj im konkretną współpracę – na przykład połączenie usług w pakiety sprzedawane klientom.

Marketing rekomendacji ma sens wyłącznie wtedy, gdy pozyskamy… źródło rekomendacji. Warto zadbać o to, aby było to źródło stabilne, wartościowe i różnorodne, co gwarantuje właśnie uczestnictwo w grupie biznesowej.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%