Zamknij

Ekspres do kawy biurowy - jaki wybrać i gdzie go ustawić?

08:37, 30.04.2024 Artykuł sponsorowany Aktualizacja: 18:43, 02.05.2024

Ekspres do kawy biurowy może znacząco poprawić atmosferę pracy, a nawet zwiększyć efektywność pracowników. Wielu przedsiębiorców i menedżerów decyduje się więc na włączenie go do firmowego wyposażenia. Wtedy pojawia się pytanie, jaki ekspres wybrać i gdzie go ustawić, by jak najlepiej spełniał swoją funkcję w biurze?

Podsumowanie:

* Wybierając odpowiedni ekspres i ustalając jego lokalizację, warto zadbać o wygodę i satysfakcję wszystkich pracowników, bo to przekłada się na lepsze wyniki oraz pozytywną kulturę organizacyjną w firmie.

* Chcąc wybrać możliwie najlepszy ekspres do kawy biurowy, należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów: wydajność, stopień rozbudowania katalogu kaw, łatwość obsługi, dodatkowe funkcje, a także koszty eksploatacji.

* Świetnie, jeśli ekspres może stanąć w osobnym pomieszczeniu kuchennym. Jeśli jednak biuro jest mniejsze, warto wydzielić dla ekspresu osobny kącik lub aneks i wybrać cicho pracujący model – tak, by nie przeszkadzać zespołowi w realizacji zadań.

Wybór ekspresu do kawy biurowego

Pierwszym krokiem przy zakupie ekspresu do kawy do biura jest wybór odpowiedniego modelu, który możliwie najlepiej odpowie na potrzeby zespołu i dopasuje się do specyfiki firmy. Oto elementy, które warto wziąć pod uwagę:

* Liczba pracowników. Im większy zespół i im więcej kawy spożywają pracownicy, tym wydajniejszy powinien być ekspres biurowy. Szacuje się, że w małych biurach to do 35 kaw dziennie, w średnich – 35-50, a w dużych ponad 50.

* Oczekiwania kawowe. Ustal, jakiej kawy oczekują pracownicy – czy wolą klasyczną, czarną, parzoną kawę czy może starannie przygotowane, mleczne specjały? I w zależności od tego wybierz rodzaj ekspresu: automatyczny, przelewowy lub kolbowy.

* Łatwość obsługi. Rozważając określony model ekspresu do kawy biurowego, poznaj poziom skomplikowania jego obsługi i zdecyduj, czy odpowiada to specyfice biura oraz zespołu. W większości miejsc zdecydowanie lepiej sprawdzi się automatyczny ekspres, który przygotuje kawę w kilka minut i po wciśnięciu kilku przycisków. W niektórych ekspres przelewowy – w kwadrans zaserwuje dużą ilość jednakowej, czarnej, parzonej kawy.

* Funkcje dodatkowe. Niektóre funkcjonalności są szczególnie cenne w miejscu pracy. Mowa między innymi o trybie automatycznego czyszczenia i zintegrowanej funkcji spieniania mleka. To cechy charakterystyczne dla automatycznych ekspresów do kawy biurowych. 

Koszty eksploatacji. Kompaktowe ekspresy z funkcją energooszczędnego działania to gwarancja niższych rachunków za prąd. Z kolei duże, wysoce wydajne urządzenia cechuje większe zużycie. Warto mieć to na uwadze, razem z kosztem naprawy danego modelu czy dostępnością części zamiennych.

Gdzie ustawić ekspres do kawy w biurze, by najlepiej spełniał swoją funkcję?

Kiedy już wybierzesz odpowiedni ekspres do kawy biurowy, należy zdecydować, gdzie go ustawić, aby był dostępny dla wszystkich pracowników, jednocześnie nie zakłócając pracy ani estetyki biura. 

W zależności od dostępnego metrażu możesz zorganizować kącik kawowy, większy aneks kuchenny lub osobne pomieszczenie, które daje niemal nieograniczone możliwości aranżacji i wyboru urządzenia. Jeśli jednak ekspres ma znaleźć się w przestrzeni typowo roboczej – obok stanowisk pracy – powinien być cichy i nawet w momencie parzenia kawy nie generować zbyt dużego hałasu. Dobrze jeśli będzie też dość kompaktowy, by nie zajmował cennego miejsca. Oto modele warte uwagi: Tchibo Coffea Office (do mniejszych biur) i Tchibo Coffea Enjoy (do średnich biur). W dużych biurach sprawdzi się najlepiej Tchibo Professional Plus jako jeden wydajny ekspres lub mix Coffea Office i Enjoy gdy potrzeby są duże, ale rozproszone w różnych częściach biura.

 

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%