Ekspres do kawy biurowy może znacząco poprawić atmosferę pracy, a nawet zwiększyć efektywność pracowników. Wielu przedsiębiorców i menedżerów decyduje się więc na włączenie go do firmowego wyposażenia. Wtedy pojawia się pytanie, jaki ekspres wybrać i gdzie go ustawić, by jak najlepiej spełniał swoją funkcję w biurze?
Podsumowanie:
* Wybierając odpowiedni ekspres i ustalając jego lokalizację, warto zadbać o wygodę i satysfakcję wszystkich pracowników, bo to przekłada się na lepsze wyniki oraz pozytywną kulturę organizacyjną w firmie.
* Chcąc wybrać możliwie najlepszy ekspres do kawy biurowy, należy zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów: wydajność, stopień rozbudowania katalogu kaw, łatwość obsługi, dodatkowe funkcje, a także koszty eksploatacji.
* Świetnie, jeśli ekspres może stanąć w osobnym pomieszczeniu kuchennym. Jeśli jednak biuro jest mniejsze, warto wydzielić dla ekspresu osobny kącik lub aneks i wybrać cicho pracujący model – tak, by nie przeszkadzać zespołowi w realizacji zadań.
Pierwszym krokiem przy zakupie ekspresu do kawy do biura jest wybór odpowiedniego modelu, który możliwie najlepiej odpowie na potrzeby zespołu i dopasuje się do specyfiki firmy. Oto elementy, które warto wziąć pod uwagę:
* Liczba pracowników. Im większy zespół i im więcej kawy spożywają pracownicy, tym wydajniejszy powinien być ekspres biurowy. Szacuje się, że w małych biurach to do 35 kaw dziennie, w średnich – 35-50, a w dużych ponad 50.
* Oczekiwania kawowe. Ustal, jakiej kawy oczekują pracownicy – czy wolą klasyczną, czarną, parzoną kawę czy może starannie przygotowane, mleczne specjały? I w zależności od tego wybierz rodzaj ekspresu: automatyczny, przelewowy lub kolbowy.
* Łatwość obsługi. Rozważając określony model ekspresu do kawy biurowego, poznaj poziom skomplikowania jego obsługi i zdecyduj, czy odpowiada to specyfice biura oraz zespołu. W większości miejsc zdecydowanie lepiej sprawdzi się automatyczny ekspres, który przygotuje kawę w kilka minut i po wciśnięciu kilku przycisków. W niektórych ekspres przelewowy – w kwadrans zaserwuje dużą ilość jednakowej, czarnej, parzonej kawy.
* Funkcje dodatkowe. Niektóre funkcjonalności są szczególnie cenne w miejscu pracy. Mowa między innymi o trybie automatycznego czyszczenia i zintegrowanej funkcji spieniania mleka. To cechy charakterystyczne dla automatycznych ekspresów do kawy biurowych.
Koszty eksploatacji. Kompaktowe ekspresy z funkcją energooszczędnego działania to gwarancja niższych rachunków za prąd. Z kolei duże, wysoce wydajne urządzenia cechuje większe zużycie. Warto mieć to na uwadze, razem z kosztem naprawy danego modelu czy dostępnością części zamiennych.
Kiedy już wybierzesz odpowiedni ekspres do kawy biurowy, należy zdecydować, gdzie go ustawić, aby był dostępny dla wszystkich pracowników, jednocześnie nie zakłócając pracy ani estetyki biura.
W zależności od dostępnego metrażu możesz zorganizować kącik kawowy, większy aneks kuchenny lub osobne pomieszczenie, które daje niemal nieograniczone możliwości aranżacji i wyboru urządzenia. Jeśli jednak ekspres ma znaleźć się w przestrzeni typowo roboczej – obok stanowisk pracy – powinien być cichy i nawet w momencie parzenia kawy nie generować zbyt dużego hałasu. Dobrze jeśli będzie też dość kompaktowy, by nie zajmował cennego miejsca. Oto modele warte uwagi: Tchibo Coffea Office (do mniejszych biur) i Tchibo Coffea Enjoy (do średnich biur). W dużych biurach sprawdzi się najlepiej Tchibo Professional Plus jako jeden wydajny ekspres lub mix Coffea Office i Enjoy gdy potrzeby są duże, ale rozproszone w różnych częściach biura.