Zamknij

Jak urządzić ergonomiczne biuro?

08:42, 12.11.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:43, 12.11.2021

Siedzący tryb życia negatywnie odbija się na zdrowiu. Niestety w pracy biurowej trudno uniknąć długotrwałego przebywania w jednej pozycji. Dobrą alternatywną dla siedzenia jest częsta zmiana postawy, która ma miejsce w pracy stojąco - siedzącej. Warto wiedzieć, że można zastosować ją w każdym biurze. Wystarczy postawić na ergonomiczne gadżety, a przede wszystkim dopasowane do użytkowników biurka. Dowiedz się, jak wprowadzić zdrowy tryb pracy do swojego miejsca pracy.

Biurko z regulowaną wysokością blatu do pracy stojącej

Praca na siedząco, szczególnie przy blacie biurka, które nie jest dopasowane do wzrostu i potrzeb użytkownika, może być przyczyną bólów kręgosłupa oraz dolegliwości ze strony układu sercowego. Dodatkowo długotrwałe przebywanie w jednej pozycji prowadzi do osłabienia mięśni i stawów. Mimo to kilkugodzinne siedzenie przy biurku to codzienność większości pracowników biurowych, a rezygnacja z pracy przy komputerze jest niemożliwa. Co zrobić, żeby tego typu praca była jak najmniej dotkliwa do organizmu?  Rozwiązaniem jest ergonomiczne, aktywne biuro, które jest szczególnie dobry wyborem dla osób, które odczuwają dyskomfort z powodu ciągłej pracy siedzącej. Pierwszy krok do pozytywnych zmian to biurko z regulowaną wysokością blatu. Biurko regulowane umożliwia pracę nie tylko w pozycji stojącej, ale również siedzącej. Częsta zmiana położenia ciała podczas pracy pozytywnie wpływa na spalanie kalorii podczas pracy, a przede wszystkim na pracę serca. To dobry wybór do pracy, w której przy biurko spędzamy kilka godzin dziennie.

Biurko do pracy na stojąco - jakie wybrać?

Biurko z ruchomym blatem ogranicza czas, jaki spędzamy w pracy w pozycji siedzącej. Ruchome biurko umożliwia częstą zmianę pozycji. Warto wiedzieć, że zwiększa to liczbę spalanych podczas pracy kalorii. Jeżeli pracujemy na stojąco, w minutę tracimy o 0,7 kalorii więcej niż w przypadku siedzenia. Ponadto dzięki regulowanej wysokości blatu mamy możemy dopasować wysokość biurka do wzrostu konkretnego użytkownika. To szczególnie przydatne jeżeli z jednego stanowiska pracy korzysta kilka osób.

Biurka z regulowaną wysokością blatu różnią się od siebie zakresem regulacji, a także mechanizmem sterującym. Ciekawą opcją są biurka regulowane elektrycznie, dzięki którym szybko podnieść można blat bez nadmiernego wysiłku. To dobry wybór dla osób, które często chcą zmieniać pozycję w trakcie pracy. Inna opcja to meble z ręczną regulacją. Szeroki wybór modeli, a także szczegółowe informacje na temat funkcjonalnych biurek znaleźć można na stronie www.ajprodukty.pl/biuro-i-konferencja/stoly-i-biurka/biurka-z-regulacja-wysokosci.

Typy biurek, które zwiększają komfort pracy nie ograniczają się jedynie do modeli z regulowaną wysokością. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na kształt blatu. Ciekawą opcją są modele płytą delikatnie wyciętą z jednej strony. Blaty o kształcie litery T zapewniają wygodny dostęp do całej przestrzeni roboczej. Dodatkowo zapewniają wsparcie dla przedramion. Mebel z regulowanym i ergonomicznym blatem to świetny wybór do każdego biura.

Aktywne wyposażenie biura - zadbaj o dobrą postawę swoją i swoich pracowników

Ergonomiczne wyposażenie biura to nie tylko biurka z regulowaną wysokością. Istotne jest również krzesło. Zdecydować można się na modele, które sprzyjają aktywnemu siedzeniu, takie jak stołki czy platformy balansujące. Ciekawym sposobem, aby zachęcić pracowników do większej ilości ruchu, jest także siedzisko z rowerem stacjonarnym, który z łatwością mieści się pod biurkiem i umożliwia ćwiczenie i pracowanie jednocześnie.

Nie tylko dobra postawa - jak zadbać o dobrą akustykę w miejscu pracy?

Wygodne i ergonomiczne meble to niejedyny aspekt, o który warto zadbać w biurze. Na komfort w pracy wpływa również akustyka. Hałas i nadmiar bodźców negatywnie wpływa na koncentracje, a także powoduje zmęczenie, zmniejszając wydajność pracy. Aby temu zapobiec, warto stworzyć środowisko przyjazne pracownikom, korzystając z materiałów takie jak panele akustyczne i ścianki biurowe, które mogą być traktowane jako dekoracje lub przegrody między stanowiskami pracy. Dobrą akustykę zapewni także duża liczba tekstyliów takich jak dywany i zasłony. Odpowiednim wyborem będzie także duża tablica tekstylna lub korkowa, która oprócz pochłaniania hałasu może służyć także do przywieszania ważnych informacji. Aby zachować spokój w pomieszczeniu, warto decydować się także na tapicerowane meble, a także filcowe lub korkowe podkładki, które zapobiegną nadmiernemu pogłosowi wynikającemu z przesuwania krzeseł i stołów podczas pracy. Nie można zapomnieć również o roślinach, które z natury pochłaniają dźwięki.

Warto pamiętać, że odpowiednio przygotowane biuro to korzyść nie tylko dla pracowników, ale całej pracy. Komfortowe warunki z optymalnym poziomem hałasu sprzyjają koncentracji i zwiększonej wydajności.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%