Zamknij

Franczyza - opinie na temat tego modelu biznesowego

08:05, 05.05.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:06, 05.05.2021

Jednym z najpopularniejszych sposobów na rozpoczęcie biznesu, zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych przedsiębiorców, jest właśnie franczyza. Opinie dotyczące tego modelu są bardzo pozytywne, a do najczęstszych wyborów należy Żabka. Franczyza w ramach sieci „małych wielkich sklepów” ma wiele zalet – oto najważniejsze kwestie.

Czym jest franczyza? Opinie na temat tej formy współpracy

Przed zastanowieniem się, czy taka forma prowadzenia biznesu będzie odpowiednim wyborem, warto przybliżyć wygląd tego modelu biznesowego. To współpraca pomiędzy dwoma podmiotami – franczyzodawcą i franczyzobiorcą – którzy funkcjonują niezależnie od siebie, jednak są związani umową określającą obowiązki każdej ze stron. Obydwaj partnerzy mogą w ten sposób czerpać korzyści finansowe, a jednocześnie ograniczać wydatki oraz nakład czasu związany z kwestiami organizacyjnymi. Jednym z najczęstszych wyborów jest sieć Żabka. Franczyza jest postrzegana jako bardzo korzystny model szczególnie z perspektywy początkujących przedsiębiorców, którzy szukają sposobów na obniżenie progu wejścia na rynek. Decydując się na tego typu współpracę, można skorzystać z wieloletniego doświadczenia oraz know-how większej marki.

Kim jest franczyzodawca?

Franczyzodawca to strona, która zarządza daną siecią, zestawem usług lub technologią. Podmiot występujący w tej roli oferuje umowę, na której podstawie druga strona – franczyzobiorca – może skorzystać z dostępnych informacji oraz marki, a także wsparcia biznesowego. W przypadku sieci Żabka franczyza wymaga bardzo niskiego wkładu początkowego, który wynosi zaledwie 5 tysięcy złotych. Franczyzodawca określa konkretne zasady prowadzenia działalności, przez cały czas współpracy pozostając faktycznym właścicielem produktu – w tym przypadku sklepu Żabka. Opinie dotyczące takich umów są zazwyczaj dość pozytywne; końcowy zysk dla lokalnego przedsiębiorcy zależy przede wszystkim od potencjału danej lokalizacji, a także zaangażowania przedsiębiorcy w prowadzonych przez niego biznes.

Kim jest franczyzobiorca?

Franczyzobiorca to druga strona umowy – podmiot, który decyduje się właśnie na prowadzenie sklepu Żabka. Opinie przedsiębiorców wybierających tę formę działalności najczęściej skupiają się na możliwości ograniczenia ryzyka i wyborze sprawdzonego modelu biznesowego oraz dostępie do wsparcia na każdym etapie prowadzenia biznesu. To zdecydowanie korzystne czynniki, które w znacznym stopniu ułatwiają zarządzanie własnym sklepem.

Szczegółowe zobowiązania są określone w umowie i dotyczą na przykład używania marki wyłącznie w wyznaczonym celu. Oczywiście prowadzenie własnego sklepu pod szyldem większej firmy nie wiąże się z samymi obowiązkami, lecz także z licznymi korzyściami. Franczyzobiorca uzyskuje dostęp do obszernego pakietu wsparcia, który obejmuje między innymi cenne informacje dotyczące sposobu prowadzenia działalności. W ten sposób można ominąć liczne przeszkody, z którymi muszą poradzić sobie początkujący przedsiębiorcy – warto także podkreślić, że założenie własnej placówki handlowej jest nawet kilkadziesiąt razy droższe niż w przypadku sklepu Żabka. Opinie dotyczące aspektu finansowego są zdecydowanie pozytywne, zwłaszcza w obliczu specjalnych ofert. Aktualnie nowi franczyzobiorcy Żabki mogą liczyć na 16 tys. zł gwarantowanego przychodu miesięcznie przez pierwszy rok prowadzenia działalności, jeżeli założą pierwszy sklep przed końcem lutego 2022 roku.

Żabka – opinie na temat franczyzy

Decydując się na podjęcie współpracy w modelu franczyzowym, zdecydowanie warto wziąć pod uwagę sieć Żabka. Marka funkcjonuje na naszym rynku już od 1998 roku – ponad dwie dekady działalności pozwoliły firmie rozbudować swoje usługi, dopracować infrastrukturę i sposób prowadzenia biznesu. Najlepszym dowodem na opłacalność takiej formy działalności jest liczba nowych sklepów, które obejmuje właśnie ta franczyza. Opinie klientów są także bardzo obiecujące – markę zna niemal każdy Polak, a zaufanie do sklepów z zielonym szyldem sprawia, że konsumenci będą korzystać z nowej placówki niemal od razu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%