Zamknij

Profesjonalne czyszczenie i regeneracja filtrów DPF

. + 14:24, 03.04.2023 Aktualizacja: 15:22, 03.04.2023

Filtr cząstek stałych DPF/FAP montowany jest w układzie wydechowym pojazdów z silnikami wysokoprężnymi, jednakże z racji tego, że jego praca odbywa się w dość brudnych warunkach, to prędzej czy później, będziesz musiał umówić się na usługi zwane profesjonalnym czyszczeniem i regeneracją filtrów DPF w jakimś zaufanym serwisie.

Filtr cząstek stałych oczyszcza spaliny, w których znajdują się trujące pierwiastki (w tym niespalony węgiel, siarczany, tlenki azotu itp.). Po dłuższym okresie eksploatacji samochodu cząstki stałe zaczynają gromadzić się wewnątrz podzespołu, blokując swobodny przepływ spalin. To znów spowoduje, że silnik stopniowo będzie tracić swoją wydajność. Aby do tego nie dopuścić, należy jak najszybciej zregenerować DPF.

Jeżeli jesteś w dalszej trasie, to bez problemu możesz wykorzystać okazję i w miarę możliwość podnieść obroty wraz z prędkością jazdy. Utrzymuj taki styl jazdy przez najbliższe 15-30 minut w celu całkowitego pozbycia się sadzy. W przypadku, gdy Twój filtr DPF wymaga dokładniejszego oczyszczania, warto umówić się na diagnostykę oraz regenerację w serwisie – proponujemy udać się np. do Bosch Service Pawlik, znajdującego isę w Stalowej Woli.

Fachowcy zdemontują podzespół z układu wydechowego i rozpoczną weryfikację jego stanu.  Do tego będzie potrzebna kamerka endoskopowa, dzięki której specjalista łatwo rozpozna jakiekolwiek uszkodzenia mechaniczne. Jeżeli nie będzie żadnych przeciwwskazań do przeprowadzenia regeneracji, to zostaną w tym kierunku podjęte odpowiednie działania. W niektórych serwisach oferuje się wypalanie filtra DPF w piecu indukcyjnym albo wykonuje się czyszczenie ultradźwiękowe tudzież pneumatyczne. Niestety żadna z tych metod nie usunie z niego popiołu tak jak na przykład czyszczenie hydrodynamiczne.

Zastosowanie wody pod ciśnieniem spowoduje, że z wnętrza podzespołu wydostaną się każdego rodzaju zanieczyszczenia, co nie byłoby możliwe przy innych sposobach regeneracji. Ponadto niektórzy wymieniają sam wkład filtra cząstek stałych, jednak jest to usługa znacznie droższa. Po zakończonej regeneracji filtr DPF jest testowany, suszony, adaptowany w sterowniku jednostki napędowej, a następnie z powrotem wmontowywany do układu wydechowego auta. Klient natomiast otrzymuje wydruk parametrów oraz dwuletnią gwarancję bez limitu przejechanych kilometrów.

Jeśli w dalszym ciągu zastanawiasz się nad regeneracją DPF/FAP, to niepotrzebnie, ponieważ dzięki niej unikniesz wysokich kosztów napraw oraz konsekwencji prawnych.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%