Zamknij

Jak ekspozycja może napędzić sprzedaż produktów?

14:27, 13.09.2024 Aktualizacja: 14:27, 13.09.2024

Prawidłowa ekspozycja towaru to jeden z kluczowych elementów, jaki składa się na skuteczny merchandising. Dotychczas przeprowadzone badania nad różnymi grupami konsumenckimi jasno wskazują, że właściciele sklepów muszą dziś w pewnym sensie „zmusić” potencjalnego klienta ku temu, by skierował swój wzrok na produkt znajdujący się na sklepowej półce. Współczesny konsument to najczęściej osoba przeciążona różnego typu bodźcami, której mózg stara się minimalizować wysiłek potrzebny do przetwarzania nowych doświadczeń wizualnych, oszczędzając przy tym zasoby energii. Oczekiwania klientów sprowadzają się więc do tego, by produkty były na wyciągnięcie ręki, prezentując się w widocznym miejscu. Dlatego kluczowe okazuje się tu odpowiednie wyeksponowanie towaru na sklepowej półce. Dziś im mniej czasu klient poświęci na zakup, tym większe prawdopodobieństwo, że będzie wracał do danego sklepu ponownie. Co należy więc zrobić? Kluczem w tym przypadku jest prawidłowa ekspozycja, stanowiąca punkt łączący klienta wraz ze sprzedawcą.

Nauka na błędach, czyli najczęstsze pomyłki przy tworzeniu ekspozycji

Prawidłowa ekspozycja sklepowa niesie ze sobą naprawdę wiele zalet, jednak wciąż można spotkać się z niestosowaniem się do zasad dobrego merchandisingu. Najczęstszym błędem jest przede wszystkim umieszczanie elementów ekspozycji w miejscach utrudniających klientom przemieszczanie się po placówce handlowej; zazwyczaj ma się z tym do czynienia w małych oraz średnich sklepikach, jednak problem można również spotkać w większych sklepach. Nieład oraz niedokładność w przygotowaniu ekspozycji są odbierane negatywnie przez większość konsumentów, których najzwyczajniej odrzuca widok chaosu w sklepie. Zdarzają się również sytuacje, w których mimo zastosowania estetycznej ekspozycji, ta nie przynosi oczekiwanych rezultatów – w tym przypadku możemy mówić o braku wyróżniania się elementów tworzących daną przestrzeń reklamową. Niejednokrotnie dochodzi do sytuacji, że alejki są „udekorowane” zwykłymi, szarymi kartonami, w których zalegają niepoukładane produkty, co nie jest ani estetyczne, ani chwytliwe i nie świadczy za dobrze o sklepie. Nie powinno się popełniać takich błędów, stroniąc od nich najdalej jak się da! Zamiast tego warto zainwestować w estetyczne i wytrzymałe stojaki ekspozycyjne, których produkcją zajmuje się między innymi firma STprint. Przykładowe propozycje zobaczyć można na stronie https://stojakitekturowe.pl/, jednak producent wykonuje również stojaki na specjalne zamówienie. Stworzenie estetycznej ekspozycji to niemałe wyzwanie, jednak z pomocą ekspertów oraz wiedzą na temat zasad visual merchandisingu jest to możliwe!

Ekspozycja to forma reklamy, dlatego zadbaj o promocję bardziej niż zwykle!

Ekspozycja to doskonała forma reklamy, stanowiąca jeden z najskuteczniejszych sposobów prezentacji produktów w sposób, którego celem jest przyciągnięcie uwagi klientów i zachęcenie ich do dokonania transakcji. Odpowiednie ułożenie oraz zadbanie o każdy, nawet najmniejszy szczegół ekspozycji, jest w stanie przyczynić się do zwiększenia przychodów sklepu, a także jego rozpoznawalności. Klienci znacznie chętniej robią zakupy w uporządkowanych, estetycznych przestrzeniach, które zaprojektowane są w taki sposób, by przyspieszyć każdy zakup. Ekspozycja to szereg elementów; począwszy od stojaków tekturowych, przez lokalizację, układ półek, oświetlenie czy regularność uzupełnianych zapasów. Warto wziąć pod uwagę wszystkie te aspekty, tym samym tworząc przyjazne konsumentom miejsce, do którego chętnie będą wracać ponownie na kolejne zakupy.

(Artykuł promocyjny)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%